Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå fikk jeg lagret ett innlegg med bare overskrift tror jeg:)

Det jeg altså tenkte på var om noen flere har opplevd å få åreknuter på kjønnsleppene? Er jo så utrolig stygt og ikke minst smertefullt. Går dette bort etter fødselen. Håper noen har erfaringer som kan gjøre dette lettere å takle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg har fått åreknute på kjønnsleppene...Ser ut som en forstørret, knudrete blodåre viss du skjønner.....Har lurt litt på dette men kommet frem til at det må vere det....Hva tror du? Lurer på det samme som deg ang dette.

Skrevet

Ja slik du beskriver det ser jeg og ut.... Huff er så fælt, men har lest at det går bort etter fødselen. Men ønsker å få det bekreftet, for det er søren så plagsomt.

Skrevet

ja eg og har lest at dei forsvinne etter fødsel akkurat der. Vi satsa på det:)

Skrevet

Hadde faktisk tenkt å lage et innlegg om dette i dag ettersom jeg har en veldig vond blodåre der nede som jeg oppdaget i dag. Fader så vondt altså! Gubben holdt jo selvsagt å le seg ihjel.....Håper veldig at det går over etter fødselen ja!!!!!!!

Skrevet

Jeg har fått åreknute på låret, fikk ingen i forrige svangerskap. Åreknuten er veldig øm, ja.

Åreknuter kommer pga mer blod i kroppen, du har slappere muskelvev i venene og økt belastning på dem. Klaffene i venene som transporterer blodet tilbake til hjertet, og som hindrer blodet i å strømme tilbake til bena, virker dårligere på grunn av de utvidede venene. I tillegg er det økt press på venene i bekkenet. Dette kan medvirke til at blodet samler seg opp i venene, og væske siver ut i bena. Det gir hevelse, og noen får ubehag av dette.

Vet dere hva jeg gjorde med mine to første åreknuter på låret? Jeg masserte de litt 2-3 dager på rad og de forsvant!!! Sikkert stimulert venene og blodet som samlet seg opp der. Nå har jeg fått en ny en, men en stund siden de forrige... Så jeg anbefaler å prøve å massere åreknutene selv om det er ømt! Lykke til!

Skrevet

hmm....eg kjenne ikkje noke til den eg har då...ekje vond bare kjenne og ser at den er der liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...