mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 var hos jordmor i dag. er 24+1... er annengangs og fødte en gutt på 4500g forrige gang... sf-mål var på 20cm.... jordmor stusset litt... tror hun syns dette var lavt... spurte mye om bevegelse og div etter det... sa ikke noe mer... grunn til å bekymre seg?
Sikkertforgammel Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Vel, jeg er 5 gangs... Og hadde et sf-mål på 17 i uke 22+0. Jeg syns dette var lavt... Men jm sa ikke noe på det. Jeg har ligget over den røde streken med de andre ungene mine, mens på denne ligger jeg godt under. Jeg skal til jm i morgen, får håpe målet har gått opp ellers blir jeg nervøs... Ps. mine unger var i tillegg små, jentene var 2600 og 2900. Venter jente igjen nå. Guttene mine var noe større, 3300 begge to.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Min jordmor sa at de ikke pleide å reagere før SF-målet kom utenfor det grønne feltet, uansett om det var over eller under. Hvis du er 24+1 og 20 cm så ligger du vel innenfor om jeg ikke husker feil? Syns jeg hadde noen av de samme målene nemlig. Selvom sønnen din var 4500 g er det ikke selvskrevet at neste barn blir like stort, så det er godt mulig det er helt normalt
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2008 har veldig liten mage nå i forhold til sist.. bruker vanlig bukser ennå.. men var liten på ul og da... vurderte nesten å ta innvendig når jeg var 16+4. lå så langt nede... kan jo ha en sammenheng kanskje...
Sikkertforgammel Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Nå har jeg vært på kontroll. Er 25 uker i dag. Jeg spurte jm om hun syns jeg hadde lavt sf-mål, og hun svarte at så lenge jeg fulgte min egen kurve så var det ikke noe som helst galt. Ligger fortsatt under den røde streken, hadde 21 cm nå. Hun sa også at så lenge man ikke ligger utenfor det grønne feltet (over el under) så var alt fint! Så du er nok helt normal! Vet du kjønnet denne gang? Er du lettere el tyngre nå enn da du var 24 uker på vei sist? Jeg er ca 4 kg lettere denne gang enn da jeg var 25 uker på vei med sønnen min for to år siden. Jm mente det og kunne påvirke sf-målet. Og det at jeg venter jente denne gang. Hun mener at jentene mine blir noe lettere enn guttene mine. Og det stemmer jo, iom at jentene har vært 2600 og 2900 og guttene begge 3300...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå