Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Helt siden fødselen har han vært sånn nærkontakt... har alltid villet sovet i armene våre og i vår seng. Vi har prøvd å få han til å ligge i sin seng, men uten hell... Han sovner kun hvis vi ligger atme han! Han kan også våkne i løpet av natten hvis vi er komme for langt fra hverandre.. Vi syns det er helt OK å samsove egenetlig, men er redd vi aldri klarer å få han til å ligge i sin seng.. Andre som har det slik?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Hei. Vi har det ikke sånn men kjenner flere som har det likens så dere er langt fra alene. Dere må nok gjennom en tilvennings greie når han skal over i egen seng, men som trøst kan du huske på at babyen etterhvert ikke er så var for fremmed lukt og andre sanseinntrykk slik at det kan gå lettere enn dere frykter. Vår baby ville de første månedene BARE sove i vognen, alt annet var helt galt. Nå sover han i egen seng, og overgangen har faktisk gått knirkefritt. Han er også 5 måneder.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 hmmm... ja kanskje det ja... men mange som påpeker hvor "farlig" dette er... dritt lei det!!!!
3xmamma Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Slik har ikke vi det, så har ikke prøvd ut desse tipsa selv. Men vi samsov de første mnd, og snakket med helsesøster om hva vil skulle gjøre om vi måtte avvenne henne med det. Hun anbefalte å ha en "sutteklut" som vi kunne legge ved siden av hodet hennes. Kansje med mammas lukt på, da kan de snu hodet mot kluten og kjenne litt kontakt ved ansiktet. Vi ble også anbefalt sånn risvarmepose. Varme den litt i micro og legge den ved siden av babyen i senga slik at hun kjente varmen. Om dette funker aner jeg ikke, men er jo kansje verdt et forsøk da =)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Leste et innlegg fra Jesper Juul i A-magasinet for et par uker siden, hvor en familie hadde en 6 åring som fremdeles sov inne hos foreldrene. :-) Og J. Juul mente at han aldri hadde hørt om noen som har tatt skade av det... Liten trøst, kansje... ? Min sover i vogn inntil senga mi. Jeg ligger med hånda mi inntil ham. Tar jeg vekk hånden, våkner ham.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 mamma sier at alle vi søskene var slik også... (3 stk) Vi sov førsten på årt eget rom når vi var 10 år! Tilslutt vurderte mamma og pappa å kun bruke madrasser på soverommet for det ble litt trangt i dobbelt sengen... Men som mamma sier: hva skal en gjøre da? jage ungen ut når den kommer om natta? De prøvde i årevis, men det skjedde bare av seg selv egentlig ast vi sov på eget rom.. Tror sambo har denne skrekken at det skal skje med lillegutt. hehe. Men noen netter sover han faktisk i sin seng, andre NEKTER han.. vet ikke hvorfor men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå