tottelott Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Jeg sliter så veldig med atopisk eksem på hendene. Har tidligere vært i håndflaten, men nå har det også kommet på fingrene. Det begynner med små væskefylte blemmer som klør, og hvor jeg da mister huden etterhvert. Har prøvd elocon kortison salve- føler ikke at dette hjelper spesielt. Ligger med bomullshansker hver natt og smører ofte på natten. Når det gjelder stell av datteren min bruker jeg også hansker og er omtrent ikke i vann uten hansker foruten når jeg dusjer. Er så lei, håper dere har noen gode råd til meg!
WP-TLogPeanut Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Elocon er en drittsalve når det er skikkelig eksemutbrudd,synes nå jeg da. Prøvd Ibaril?
tottelott Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2008 Nei den har jeg ikke prøvd- trenger vel resept på den eller?
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Sliter med akkurat det samme som du.. Fikk vite av en av de tusen leger jeg har vært hos at den kan være en form for psoriasis. (sprekk-psoriasis) Eneste som funker her i gården er sterk kortison-kur en tid. Men det kommer alltid tilbake..
tottelott Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2008 Uff da,har i grunnen ikke så lyst til å gå på flere kurer=(
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Kurene er no dritt ja, men man må passe på å ta kuren ut før en slutter. Ikke bare slutten når du blir bra. God bedring til hendene dine. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå