Gå til innhold

ååh.. ang bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor på løkka i Oslo, og det er jo som kjent ikke bhg dekning. Derfor skal vi flytte(også pga plassmangel).

Men i August er Matheus bare 8 mnd, og jeg synes han er alt for liten til å gå i bhg og kunne gjerne tenkt med å gå hjemme med han ihvertfall til over nyttår. Derfor tenker jeg å ta til meg et dagbarn... Er det noen her som har gjort det og har erfaringer som de vil dele?

Hvor mye tar man egentlig som dagmamma? og er det bedre å være dagmamma selv enn å la barnet være hos en dagmamma?

Dette ble litt langt men..

håper på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med at det ikke er bhg dekning på Grunerløkka?

Skrevet

øhm, at det er lang ventetid. at man som regel ikke får plass fra første året siden min er født i Desember?! eller stemmer ikke det? er helt grønn på dette jeg..

Skrevet

Isac er også bare 8 mnd i august da jeg hadde håpen han kunne begynt. 9 mnd er jo "grensen" i mange barnehager, så jeg satser bare på at noen er så snille å ta han inn ved 8 mnd....

Skrevet

hmmm... Har ikke hørt at det er noe værre på grunerløkka enn ellers i oslo.. anyway, vis du er "hvit" dagmamma kan du få mellom 5000-6000. Så viss man skal kunn leve av det må man nesten ha 3 unger liksom.. Kan lønne seg å slå seg sammen med noen slik at man kan ha flere barn:) (tror du kan ha max 3 barn alene ifølge reglen") Men du får vel ikke ha han i barnehage fra han er 9mnd uansett..? Oslo kommune har en sånn 1års regel etter hva jeg har forstått...

• 1 måned senere...
Skrevet

hvordan kan du ønske å la babyen din på 8 mnd være i barnehagen?? synes det er helt vilt jeg.

jeg har ikke tenkt å skyve vekk jr nå som jeg endelig har fått han.

Skrevet

hvis du leser hva jeg har skrevet o r d e n t l i g, så fatter du poenget mitt ;)

Skrevet

haha, nå er det jeg som trenger briller her..

unnskyld var litt trøtt når jeg leste alt dette..

så at svaret ditt var til en annen, og ikke meg

Skrevet

jupp jupp.. det går bra. kjenner jeg blir litt uvell når noen skriver noe slikt. "håper de er så snille og tar han inn v 8 mnd alder"

Skrevet

Noen må faktisk ut i jobb eller må begynne skole da....

Jeg "skyver" min fra meg som du så fint sier det, når han er 9,5 mnd, fordi ellers går vi rakt åt skogen økonomisk...

Jeg er heldig som kan vente til da, men folk som har barn født i desember må faktisk ta sånne valg hvis de f.eks skal gå skole.

Tenk gjennom at alle andre ikke nødvendigvis er i akkurat din situasjon før du svarer da :)

Skrevet

jeg reagerte ikke på det, men på måten hun skrev det på.

selv jobber jeg som lærling og har jeg en sønn født i oktober, det har ikke er ikke så stor forskjell sånn sett. jeg har en lærlingkontrakt som ikke akkurat gir meg den økonomiske friheten jeg ønsker, men uansett har vi klart å spare så jeg kan være hjemme ett halvår ekstra. (fra da vi fant ut at vi ventet barn)

det koster oss en del nå, men vi føler vi får så uendelig mye tilbake.

sambo jobber i barnehage og ser hvordan det er for de aller minste da dagene blir lange og de blir overstimulert og slitne av at det foregår så mye heletiden. jeg mener fult og helt at man må tenke igjennom konsekvensene ved å få barn og derfor ofre en del.

jeg vet også at vi har såpass gode støtteordninger her i norge at viss man vill, får man til.

dette er MIN mening, sikkert noen av dere som er uenige, men dere om det.

jeg er ikke på utkikk etter å lage noe diskusjon, men jeg har uansett rett til å ytre min mening, selv om det kan føles som angrep, NOE DET IKKE ER!

Skrevet

Sønnen min begynte i barnehage når han var 9 mnd, jeg skulle begynne på skolen.. Det gikk kjempe fint han har stor kosa seg i barnehagen fra dag 1.. Og han lærer så mye når han går i barnehagen.. Jeg synes barnehage er best.. :)

Skrevet

Hva som er ille med det da? Kjenner flere som har hatt barna i bhg når de er så liten, de er ganske lik alle andre barn faktisk! Dessuten lærer de å bli mer aktiv og har et bredere ordforråd enn andre barn på samme alder! Håper du spyr visst mini får plass da... Gad!

Skrevet

jeg ville heller aldri latt min datter begynne i barnehage så tidlig. min frøken er 14mnd når hun begynner. har forståelse for at noen må.. men det er jo en far inne bildet som oftest. hvorfor ikke la pappaen være hjemme siste delen av permisjonen? barn har godt av å gå i barnehage.. jeg jobber i barnehage selv så vet jo det godt. men ikke for tidlig. som oftest tar de bare inn et barn som er så små og da blir denne lille stakkaren som i mine øyne fortsatt er en baby veldig overkjørt av de andre på 1, 2 og kanskje 3 år. det er mye som skjer fra 8mnd til 1 år!

Skrevet

sønnen min begynte i bh da han var 14mnd... helt perfekt syntes jeg.. da var han klar for litt mye miljøer og jeg var klar for å gjøre litt andre ting.. han storkoser seg i barnehagen...:) synes det virker som så mange synes barnehage er en negativ ting?! nå er det jo selvfølgelig forskjell på noen bh da.. "tantene" til sønnen min er helt supre:)

Skrevet

hadde ikke satt henne i barnehage før hun var godt og vel 1 år, men nå har ikke vi fått bhg plass til høsten, så da blir det park. kommer til å få neste høst, inntil da får vi kombinere nå baby som er påtenkt i august og snuppa, så blir litt slit dette her, men sånn er det i bærum. ingen barnehage før det året de fyller 3 hvis ikke man har særskilte grunner, alenemor osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...