minami Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Jeg hadde blodprosent på 82% og jernlageret var på 8? Syns dette hørtes litt lavt ut jeg. Er det noen som kan dette? Må tilføye at jeg er veldig trøtt og uopplagt/ irritabel om du vil:)
makkapakka med spire Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Ja det er lavt... Jeg har alltid hatt lavt jernlager.. Går nesten konstant på jerntabletter. Legen min er fornøyd når jeg er over 10.Har vært nede i 6 og da var jeg ganske trøtt og slapp.
Pixie Power Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Fikk høre at det var i laveste laget, ja. Var trøtt og mye svimmel. Legen var fornøyd når jeg var opp på rundt 12-15...
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Har man et ferritinnivå på under 20 bør man ta jern-tillegg. Man får lov til å gi blod så lenge ferritin-nivået er over 5, så det er ikke "faretruende" lavt før det er nede i det:o) Hvis jeg var deg ville jeg ihvertfall tatt jern-tillegg. Pass på at du får i deg c-vitaminer også for å bedre opptaket. Og ikke ta jerntablettene sammen med melkeprodukter (en time før og to timer etter pillespisinga skal være "melkefri" hvis ikke jeg husker helt feil=) ).
Graciegirl Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Jernlageret skal helst ligge på over 12. Symptomene dine kan komme av jernmangel. Samtidig skal man være forsiktig med å ta jern. Ville snakket med fastlegen om å ta tilskudd i en periode og måle nivået igjen etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå