Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 F.eks: Fisk, potet, gulrot (spiser helst gulrot) Snitzel, ris, broccoli (spiser helst ris og noe broccoli) Kylling, couscous, broccoli (spiser couscous) Pølse, pommes frites, salat (salat og noe pommes frites) Pasta med saus (spiser pasta og noe saus) Det er ikke enkelt det der og mye kommer ann på dagsformen. Men det blir kanskje ikke nok energi i maten? Jeg synes heller jeg ikke er flink nok til å finne på. Hva bruker dere å ha?
Willemo Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Innspill? 2 1/2 åringer spiser det resten av familien spiser.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Ja, men som du ser spiser barnet ikke stort av det jeg lager.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Barn liker det de tro de liker=) Så da er det egentlig opp til deg å fantasere hvordan ordlegge deg framfor barnet når middagen kommer!
Willemo Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Syns det beste er å sette fram tallerkenen med lik mat som resten av familien, og ikke gjøre noe nummer utav hva ungen spiser og ikke spiser. Jeg tror ikke hverken fantasering og "se den tøffe gulerota" eller truing hjelper. Heller ikke allverdens ønskekost.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Når de er 2 1/2 år vil jeg tro at de fleste barn spiser det samme som alle rundt, værre er det når de blir eldre å får selv kontroll over hva de ønsker, å ikke ønsker og middagsbordet ser ut som et koltbord til slutt. Og den tøffe guleroten funker flott her til minsten, til og med å drysse urter over og lage et spennende nummer ut av det fungerer.................så fantasien er et flott innspill i mat tidene til så små barn=)
Willemo Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Og så har det litt med hvilke mat og måltidstradisjoner en vil ha. Så for all del. Dem som vil leke med maten eller lage koldtbord må jo gjøre det.
Huldretuss Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 Jeg gjør som Willemo. Gir 2-åringen det vi spiser, så velger hun selv hva hun vil ha. Lager minst mulig styr.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 Er nok bare jeg som lager ansikter av agurk og paprika på brødskivene til frokost her da=)
Willemo Skrevet 4. mars 2008 #11 Skrevet 4. mars 2008 Jeg har laget og gjort det meste, tro du meg :-) Etter 10 år med barn rundt bordet er jeg kommet til at det enkle er det beste. Aldri hatt så god måltidsrutine og eting som nå.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #12 Skrevet 4. mars 2008 Her har middagsrutinene fungert i snart 13 år og jeg må si at små barn kan man få i hva som helst med litt innspill, mens eldre barn utvikler en særegen smaks sans til tider og jeg kan joikke gjøre noe annet enn å akseptere det da.=) Selv liker jeg lite å lage det jeg selv ikke liker så da føler jeg at det også er det minste jeg kan yte når barn f.eks har gått for hat innenfor en spesiell rett=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå