Simsdilla;-) Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Vi har mistet samværet med dattera til samboeren min. Hun er 14 år. Dette skjedde i samarbeid med familierådet. Biomor har tatt ny beregning av bidraget. Det ble en stor økning. Hun skal ha avlastning en helg i mnd. Får vi redusert litt av bidraget da?
servitør Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Er det dere som skal gi henne avlastning? Hvis det er det, kommer det an på hva som er lagt til grunn for den nye beregningen av bidraget. Hvis det allerede er medberegnet et samværsfradrag på 2-3 netter i mnd, vil dere ikke få det ytterligere redusert. Jeg kan ikke se noen logisk grunn til at dere skal få samværsfradrag hvis dere ikke har samvær med henne.
Sjokoladekaka Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 reduksjon i bidrag skal vere med å dekke bf sin del av underholdet av dattera i forbindelse med samvær. Og skal bf ikkje ha samvær med dattera, så får han heller ikkje fradrag. Om dattera har samvær med andre har ingen betydning for bf.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Avlastning en gang i måneden sparer mor for noen utgifter (kanskje ikke så mye..) Da er det helt logisk for noen at dere skal betale en andel, f.eks. 2/3, av det mors utgifter VILLE HA VÆRT dersom hun ikke hadde hatt denne innsparingen.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 tviler på at nav tar hensyn til dette, men har ikke prøvd det selv. i tilfellet så blir det 190 for 2-3 netter for barn 0-5 og 260 kr for barn 6-10 og 350 for barn over 11 år. i tillegg må dere dele denne summen med mor etter hvor mange 6 deler dere betaler vær. så litt avhenig av far og mors intekt og litt av hengig av barnets alder. men uansett er det lite penger det er snakk om. jeg hadde ikke engasjert meg
Simsdilla;-) Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2008 Biomor har nå datter si på fulltid. Hun trenger en helg fri i mnd. Hun har søkt om støtte fra trygdekontoret til å ha dattera si på avlastningshjem. Hvis hun får gjennomslag for dette så lurer jeg på om vi får redusert bidraget. Det føles ikke riktig ut at vi skal betale for at datter skal være hjemme hos mor hele tiden, når hun skal være vekk en helg i mnd. Da får jo biomor penger fra oss og trygdekontoret....... Åltså dobbel betaling...
Simsdilla;-) Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. mars 2008 Det var lite penger ja. Jeg var bare litt nysgjerrig. Og jeg synes dette bidragsgreiene er utrolig urettferdig! Alt skal legges til rette for biomor!
Simsdilla;-) Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. mars 2008 Akkurat nå er alt urettferdig! Vi er utrolig lei oss for å miste samværet med dattera til samboer. Biomor står bak. Biomor vinner på alt og vi taper. Alt er dritt akkurat nå. Tenker ikke klart! Utrolig trist!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 det er fult forstålig! aselutt ikke noe gøy og bli frarøvet et barn og kansje ekstra ille når det er mor til barnet som har dyttet på den avgjørelsen. *trøste klem*
Sjokoladekaka Skrevet 5. mars 2008 #11 Skrevet 5. mars 2008 For å vere realistisk; det er vel ein grunn til at far ikkje skal ha samvær meir... Det er jo ikkje nok at mor berre ikkje vil.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. mars 2008 #12 Skrevet 5. mars 2008 gjør vel like vondt uansett vel.
Sjokoladekaka Skrevet 5. mars 2008 #13 Skrevet 5. mars 2008 Joda, men det berre høyrtes ut som om det var biomor sin "feil" alt sammen....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. mars 2008 #15 Skrevet 6. mars 2008 jeg er også enig med makken. men jeg syntes ikke det var nødvendig og påpeke det for hi som allerede er fortvilet og leiseg. hun sier jo selv at hun ikke tenker klart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå