=Mina min og mej= Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 har ei datter på 17 mnd som fikk dette i går og begynte da.. på kvelden ligger hu og hoster og hoster.. hva kan jeg gjøre?ska jo ikke bli verre av dette jooo...fortvila
roxanne Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Det tar nok litt tid før det begynner å virke skikkelig. Pass på å følge bruksanvisningen nøye, at alle ventiler er på plass (babyhaler) og skylle munnen etterpå med vann (eller drikke litt vann). Begynn å bruke det straks hun begynner å bli forkjølet. Vi fikk Ventoline i tillegg til sønnen vår, men han hadde krupplignende hoste.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Flutide er et kortikosteroid til inhalasjon ved astma. Flutide motvirker slimdannelse og hevelse i luftveiene. Dermed blir det lettere å puste, og brukt regelmessig vil symptomer på astma reduseres.
=Mina min og mej= Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. mars 2008 takktakk! hu ligger å hoster og skriker i søvne men virker jo som om det løsner på en måte, men så får hun ikke til å få det vekk.. er slitsomt for oss begge..
dritgrei hei hei! Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Hei du, flutide er en langtidsvirkende medisin... det er litt rart at du ikke fikk bricanyl ved siden av, for den demper hoste og pustebesvær med en gang. Men ikke slutt med flutiden, du kan heller finne et annet tidspunkt på dagen for å gi henne medisinen. for du gir henne det to ganger om dagen ikke sant?
=Mina min og mej= Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2008 ja.. er morgen og kveld.. så er jo den her kveldsgreia som ikke er helt enkel for henne stakkars.. . har vært å lagt ei stor pute under hodet hennes.. vet ik om det kan ha no for seg.. så hu ikke blir så tett.. heh.. er rådvill, sliten og fortvila..
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Har selv erfaring med småtroll som hoster slik, pågått i mange år her og en del medisiner opp gjennom. Noen medisiner må man bruke i noen uker før man ser bedring=) Lykke til og ring for å klage hvis det ikke blir bedre.
dritgrei hei hei! Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Det er nemlig riktig at hun reagerer med å hoste, da løsner slimet og hun vil ha det vekk. Derfor kan det være greit å gi henne det halvannen time før hun skal sove, så får hun hostet og løsnet opp og antageleig enten kastet opp eller svelget det slimet som ikke skal sitte fast i bronkiene. Det er i alle fall min erfaring med den flutiden, men jeg måtte prøve meg frem litt.
=Mina min og mej= Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 4. mars 2008 ja.. er jo det som er.. andre dagen dette så må jo prøve meg fram som du sier:) takk! er litt slitsomt siden dette med hosten har vart siden i høst og hu har hatt alt av luftveisinfeksjoner som går an å oppdrive i dette land.. og nå når jeg endelig fikk noe som sku hjelpe blir det bare tull.. men men.. skal prøve i morgen å gi henne det et par timer før leggetid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå