Gå til innhold

Hvilke sokker i gore tex sko til en 2 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er så kald på tærne stakkars.

Han bruker vanlig ullsokk i men er kald hver gang

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte ecco goretex til jenta mi. Da sa de i foretningen at man skulle bruke syntetiske sokker i goretex sko. Ikke ull eller bomull. For goretex pustet og ull og bomull holdt på fuktigheten.

Men man er jo så indoktrinert med ull til alt :)

Skrevet

Har prøvd flere typer og Ecco er uten tvil best synes jeg, men du må IKKE ha ull i gore-tex, kun tynne bomullsokker.

Skrevet

Lillegutt har ecco gore-tex og han har kun bomulls strømpebuksen med vanlige bomulls sokker over.

Skrevet

Er det varmt nok da? Tynne bomullsokker?

Synd jeg ikke fikk vite dette i butikken vi kjøpte de, har ecco gore tex vi også og har brukt ull i hele vinter...uffda

Skrevet

Bomulls sokker er det verste man kan ha på bena til barn som fryser, for bomullen er iskald å ha på hvis den bare blir bittelitt klam eller fuktig, og de fleste blir klamme på bena.

Alle sokkene til Ulvang er iblandet syntetiske stoffer som gjør at de er fine å bruke i Goretex sko =)

Skrevet

Jeg bruker det samme til barna som jeg bruker i mine egne gore-tex-sko. Det er også det jeg fikk anbefalt da jeg kjøpte de, nemlig en blandingssokk med ul, bomull og et syntetisk stoff. Jeg kjøper dem på sparkjøp, de er av merket safa.

Jeg har aldri, og da mener jeg aldri, vært kald på beina. Og jeg bruker ikke tykke sokker noensinne i gore-texene.

Barna mine har heller ikke vært kalde med disse sokkene.

Skrevet

I hvertfall på mine barn, de har bare hatt strømpebuksefoten nedi og det helt ned i 10 kuldegrader eller våt slaps/dammer i 1-2 grader og aldri vært kald på bena.

Skrevet

Så rart da for både barna og jeg bruker bare helt vanlige tynne bomullsokker (eller strømpebukse) i goretex og har heller aldri vært kald på bena - faktisk....

Skrevet

Hvor får jeg kjøpt ullvangsokker til barn?

Skrevet

Bare sånn at du vet det er ulvangsokker ganske tykke. Mine barn har brede føtter og har aldri kunnet bruke dem.

Ellers har de dem i sportsforretninger hvor de selger ulvangsokker til voksne.

Men jeg slår gjerne enda et slag for safa sine tynne ullsokker!

Skrevet

Ulvangsokker oppi ecco sko :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...