Gå til innhold

Jenta mi hoster så hun brekker seg!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg gi henne?? Har kjøpt Solvipek (hostesaft) cura med melk for barn.... Er det noen tips dere hr som faktisk virker?

Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk diskutert av leger om respetfri hostesaft har noen medisinsk effekt, noen mener at det kan hjelpe likemye å drikke vann. Men det er en annen diskusjon :)

Her er mine tips:

-Hev hodeenden på senga

-Ha det kaldt på soverommet (16 grader er nok), og ikke ha det så varmt i

stua heller

-Gi mye drikke

-Prøv å unngå for mye "full fart-aktivitet", spesielt før leggetid.

Skrevet

Har det akkurat sånn her for tida også, med storebror..! Sovipect er omtrent ikke annet enn sukkervann, men hos noen funker det :-) Vann (varmt eller kaldt) med sitron i lindrer sår hals, men stopper ikke hosten. Ellers er tipsene over også gode! Her fikk vi en reseptbelagt hostesaft fra fastlegen i går, så håper den virker fort :-)

Skrevet

Sønnen min har vært plaget med forkjølelser og masse hoste siden han startet i barnehagen i fjor høst. Han har hostet så han brekker seg mange ganger.

Det som hjelper for han er å ikke drikke melk eller spise yogurt på kvelden, heller ikke sitrusfrukter osv, det fordi slimet blir tykkere av melkeprodukter og slimhinnene irriterte av sitrus. Masse vann før han la seg, hevet seng og nesespray. Efedrin hostesaft hjalp også litt, solvipekt hjalp ikke.

God bedring, fælt når de hoster sånn!

Skrevet

Hvor gammel er hun da?

Hoster hun ofte eller er det bare en kost tid i forbindelse med forkjølelse. Er det bare om natten hun hoster?

Skrevet

Dro til legen med tassen min i går og sjekket det. Han hostet også til han brakk seg og spydde. Det var streptokokker (sukk!) og han fikk antibiotika for det. Er mye bedre allerede i dag.

Skrevet

Hun er 3 år, potte forkjølet. Hoster hele dagen også, men veldig på kvelden..

Hvor mange dager skal man vente før man går til legen?

Skrevet

Beretta, hvordan kom legen fram til att det var streptokokker sönnen din har? Måtte de ta blodpröve?

Skrevet

dytter litt jeg...

Skrevet

De så og kjente på ører og hals og tok deretter en halsprøve med laang q-tip.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...