Misti Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Hei... jeg skal mate min brors og svigerindes hunder mens de er på ferie en uke. men den ene hunden er så sinsykt tynn... man kan telle knoklene på ryggraden dens, syntes så synd på den, de har jo ikke gitt den nok mat. meg og min saboer vil gi den mer mat, men vil den ikke få det værre når de kommer hjem å den får så lite mat igjen? hva ville dere ha gjort?
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Jeg hadde gitt den mer mat, og sagt det til de når de kom tilbake. Dersom problemet er at han får for lite mat er det jo enkelt å rette på for de. Dersom de gir han nok mat, men han er tynn likevel hadde jeg anbefalt å kontakte vet.
Misti Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. mars 2008 det er en dalmatiner å kona hans mener den skal være sånn så de gir den for lit mat etter våres mening, den er sykling tynn. venter på tlf fra broren min å da har jeg tenkt å spørre på en streng måte å om hunden er syk, noe den ikke er, å så sier jeg at jeg kommer til å gi hunden mer mat forde den er syklig tynn, han vet det men det er kona som er tett.
esmase Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Ville ihvertfall gitt hundene mat hver for seg.Sånn at den tynneste fikk i seg sin mengde mat,og at ikke den andre spiste mere enn den skulle. Dette kan like godt komme av rang,som at det er de som har foret den for lite.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Underforing av dyr er jo bare slemt. Ville helt klart foret dyret godt og sett på hva som skjedde. Tatt det opp med dem ville jeg også gjort, skulle bare mangle.
Misti Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. mars 2008 ja men det er denne hunden som jager vekk de mindre, desuten står vi alltid der og passer på til alle ha spist.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Er jo ikke så lett å svare om man ikke har sett hunden. Om det er feks dalmatiner eller vorster så skal de jo være veldig tynne, og er den andre feks st.bernard så ser jo den tynne hunden tynnere ut enn den er. Men om det er samme type hund, eller snakk om ekstrem undervekt, bør du iallfall få de til å undersøke om det kan være sykdom som ligger til grunn for at den ene er tynnere. Vær uansett forsiktig med å overföre hunden, og husk: hunder trenger ikke være sultne for å glefse i seg maten, enkelte hunder eter så lenge de har mat tilgjengelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå