Gå til innhold

Dere som har / har hatt hormonspiral.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. jerg fikk satt inn hormonspiral for to uker siden . har småblødd siden da. Vet jo at det er vanlig med endel til og fra blødninger de første mnd, men skal det være hver dag da?

Føles litt unødvendig dette da jeg fortsatt ikke hadde fått tilbake mensen etter fødselen(Jente 5 mnd). Og nå skal jeg likevel gå å blø konstant..

Er dere fornøyde? Hadde håpet å slippe så mye blødninger jeg da legen min sa det ofte gikk greit når man ikke hadde fått igjen mensen etter fødselen.

Er jo i hvert fall et godt prevensjonsmiddel dette - Får jo ikke hatt sex engang :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.. det sa mannen min og første gang jeg fikk spiralen, "beste prevensjonen dette, ingen sex, ingen baby".

Hadde lyst å gi den opp noen ganger, men glad jeg holdt ut. Når blødningene ga seg, så ga de seg helt.. deilig!!

Lykke til! Hold ut!

Skrevet

hehe.. sambo sa : ikke rart folk ikke blir gravide når dei har spiral. er jo ingen sex her i gården :P

skal ta å bytte.. hatt i 5 mnd nå.. har blødd mye, og etter eg sluttet å blø, mistet eg sexlysten helt...

Skrevet

jeg har, og er kjempe fornøyd. blødde en del de 3 første ukene.. Men nå er det av og til kun litt spor blødninger..

men skal på mandag å få klippet trådene for sambo kjenner de av og til og har blitt sår:(

satt den inn 22 nov

Skrevet

Mannen min sa følgende da jeg hadde blødd mer eller mindre i 1 år (da fjerna jeg den) - "hadde jeg visst at spiral betydde 1 års sølibat kunne jeg bestemt meg for det - så kunne vi brukt de pengene på en bedre middag i stedenfor"

Håper det funker bedre for deg! Men du må nok regne med å blø litt en periode!

Skrevet

Jeg satte inn min i slutten av okt og har blödd hver dag fram til for en uke siden. Hadde booket time hos gyn nå på mandag for å ta den ut men da hadde det jo gitt seg. Ikke akkurat noen opptur for sexlivet, nei.Håper det gir seg snart!

Skrevet

Tror jeg blødde i 4 uker, men så ga det seg helt. Mistet fullstendig sexlysten, så det er ypperlig prevensjon! Tok den ut for noen uker siden, og har endelig et sexliv for første gang siden før graviditeten!!

Nå bare krysser vi fingrene og satser på sikre perioder. Ingen flere hormoner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...