Jelly Belly Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Jeg jobber 100% stilling på 3-5 års avdeling i en barnehage. Vi har 24 barn på vår avdeling, fordelt på 4 voksne. Problemet nå er at jeg føler at jeg er så sliten at jeg ikke fungerer i jobben min. Jeg er så sliten at det går utover humøret, og jeg har mye kortere lunte enn vanlig. I tilegg sliter jeg med kvalme, noe som gjør det til et helvete og kjøre inn til jobb. (Ikke lett og kaste opp i en pose samtidig som man kjører..) I tilegg er jeg kvalm på natten, noe som begrenser søvnen veldig. Jeg har vært sykemeldt i 2 uker nå og har holdt på å gå på veggen. Men samtidig vet jeg ta jeg ikke klarer å jobbe fult. Kan man be om redusert arbeidstid? Hva har man krav på av tilrettelegging? Føler at det er så dårlig gjort ovenfor kollegaene mine, da de må ta store deler av min arbeidsmengde fordi jeg ikke fungerer som jeg skal.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 hei, har begynt å undersøke litt om dette selv. Jobber 100% på en småbarnsavdeling jeg da, med 28 barn fra 0-3år og 8 voksne. Er ca like langt på vei som deg, kvalm og utslitt, ennå ikke sykemeldt, men burde nok gjort det. Nå først og fremst blir jeg nok byttet over på stor avdeling da, men det hjelper kanskje ikke så mye? Dette er jo mest for å slippe så mye løft, har slitt mye med rygg og bekken i tidligere svangerskap. Alternativet er jo å finne ut hvor mye man klarer å jobbe og så bli sykemeldt for resten, for meg tror jeg det hjelper å ha kortere dager, men i forhold til den kvalmen som er nå så tror jeg nesten det må mer til for jeg klarer rett og slett ikke gjøre jobben min. Må sette meg ned ofte og humøret er jo ræva. Får dårlig samvittiget for de jeg jobber med som du nevner. Spennende å se hva du får av svar her...
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Og ja, man har krav på tilrettelegging og redusert arbeidstid må du jo evnt. avtale med legen din. Men ser at det er litt vanskeligere i en barnehage...skjønner ikke helt hvordan det skal gå til:)
Jelly Belly Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. mars 2008 Jeg har faktisk vurdert og begynne på småbarn inntil videre. Det er mer slitsomt med tanke på løfting og sånne ting, men samtidig er det rolige perioder i løpet av dagen. (soving, hvilestund) På avd min er det bånn gass fra morgen til kveld...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå