fornøyd ja Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 hei hjelpeapleier og omsorgsarbeider har blitt slått sammen til helsefagarbeider etter hva jeg ble fortalt. Og jeg er så innmari i tvil om hvilken av disse det lønner seg å studere for meg.. Tror ikke jeg er helt klar over ulikheten mellom de.. kan dere fortelle meg det ?
julenissen Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Helsefag arbeider er et fagbrev, en yrkesutdanning og sykepleier er høyere utdanning. Som sykepleier har du medisinsk ansvar som du ikke har lov å ha som helsefag arbeider. Slik som jeg har forstått det da....
fornøyd ja Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. mars 2008 ja, når jeg tenker etter, var jeg klar over det Men hva med jobber? hkan man jobbe på de samme stedene? kan en helsefagarbeider arbeide på sykehus liksom? hva med innenfor psykiatrien?
julenissen Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Ja man kan jobbe på feks et sykehus, litt usikker på hvor stort behov det er for helsefagsarbeidere innenfor psykiatrien.... Men arbeidsoppgavene til en sykepleier og helsefagarbeider på disse stedene er veldig ulike. Tror nokk at en helsefag arbeider får en del av "dritt" jobbene.
ApriIbaby Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Anbefaler helt klaret sykepleier. Du har mye mer ansvar og varierte arbeidsoppgaver. Maaaange fler jobber og velge i mellom. Bedre lønn. Høyere utdannelse. Mer ettertraktet utenfor helsevesenet også. Pr. i dag er hjelpepleier på vei ut av sykehusene. Veldig mange avdelinger som ikke har hjelpepleier i det heletatt. Er vel da mest aktulet med hjemmetjeneste eller sykehjem i fremtiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå