Gå til innhold

Lite liv i flere dager, hav hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært lite liv i lillemann i dag å i går. Men får et lite dult tilbake hvis jeg dytter litt på magen..... Vanligvis er det rene fetsten inni der. Vet det er forskjell fra dag til dag men blir nå litt bekymra :/

Har mye kynnere ofte og en del nedpress, er i dag 37+1. Starta med modnigsakupunktur.....

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det er jo umulig å si, men du kunne jo ringt føden og sagt at du er bekymret fordi det er så lite liv? Det er en eller annen regel om å drikke litt jus, legge seg ned på venstre side og telle bevegelsene som kommer - minst åtte på en time, tror jeg? Men skader jo ikke å ringe føden og høre! Jeg tenker nå at det er bedre med en gang for mye enn en for lite...

Skrevet

Aktiviteten din da?

Jeg merker stor forskjell på hvor aktiv krabaten er etter hva jeg gjør.Er jeg rolig i noen dager er han rolig og er jeg aktiv er han det og.

Eller så sier dem jo og det at det blir som regel mindre aktivitet på slutten på grunn av at det blir trangt.

Skrevet

Ring føden. En gang for mye er bedre enn en gang for lite...

Skrevet

slik har jeg også hatt det i det siste..... fikk klar beskjed å ringe til føden med en gang jeg ikje kjente så mye liv.......

Skrevet

Hvis du er bekymra bør du ta en tlf til føden. Mye bedre enn å vente og ikke gjøre det. Har faktisk to venninner som har tatt kontakt og endt opp med hastekeisersnitt av ulike grunner.

Jeg tok kontakt selv for noen uker siden. Følte meg egentlig litt dum, pga at man vil jo ikke være altfor masete og bekymra. Men de var så greie, fikk ul og alt så bare bra ut. Jeg var veldig glad for at jeg gjorde det i hvertfall.

Lykke til

Skrevet

Kjære deg! jormødrene er der for en grunn! Vi som er her inne er ikke leger eller jordmødre.

Skrevet

ok, takk allesammen for svar:) Ringer vel om det ikke tar seg opp, men fikk et skikkelig spark i sta så jeg klamrer meg til det. Tusen takk!

Skrevet

Det blir stillere mot slutten, de får jo mindre plass. I tillegg kommer det veldig an på stillingen om du kjenner alle bevegelsene der inne fra (eks ligger ryggen utover vil mye av arm og bein-bevegelsene "skjules"). Så lenge du får respons når du ber om det, er alt greit. Er i uke 39 og har hatt noen stille dager nå, men får babyen igang med isvann, rød saft eller cola light hver gang jeg blir urolig. Men om det ikke virker, skal du ringe føden og komme på kontroll. Mye bedre å sjekke for mye og ingen grunn til å gå og være urolig.

Skrevet

Det er helt normalt og føe mindre bevegelser mot slutten. Når du har kommet til 37 uker er det ikke akkurat boltrplass igjen der inne for babyen tenk på dette logisk. JM vil fortelle deg det samme. Så lenge du føler det motsparket som du sier når du trykker mot han, så har han det jo bra. Slapper av og koser seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...