Gå til innhold

Noen spørsmål om adopsjon...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har to skjønne barn fra før. Vi ønsker oss en nummer 3, og vurderer sterkt adopsjon. Mannen min er syk, sykdommen rammer kun kroppen, ikke hodet. Ser ikke at en mann i rullestol skal være noen dårligere pappa enn en med friske bein, men slik jeg har skjønt det, er adopsjon fra f.eks. Kina utelukket.

 

Vi er begge i full jobb, er aktive i lokalsamfunnet, har stabil økønomi og har hjerterom og husrom til en liten til - minst.

 

Noen som vet om sykdommen til mannen min vil sette store begrensninger for oss? Hvis det gjør det, kommer jeg til å "vinkle" situasjonen vår slik at jeg helst vil bli gravid selv, eller noe i den dur. Han trenger ikke en nedtur - at andre mener han er uegnet som far.

 

Ble litt rotete, dette. Håper noen vet nok om dette til å kunne hjelpe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Du kan lese litt om reglene her: http://www.adopsjonsforum.no/index.aspx?article=2284

 

Hvorvidt mannen din sin helse vil sette en stopper for adopsjon eller ikke, er det dessverre ikke mulig å svare på.

Ta kontakt med en av adopsjonsforeningene, så kan du diskutere det med dem som jobber der. Sannsynligvis kan ikke de gi deg noe sikkert svar heller, da det er Bufetat som i siste instans skal godkjenne dere, men de kan sikkert gi en pekepinn.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...