Sessa ruger igjen... Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Har hatt vondt i det i hele dag, renner og er hoven på selve øyeeple. Hadde på meg linser (ikke så lurt, men orket ikke brillestyr pga barn som river de av og måtte ha solbriller på biltur og ser ikke uten noe) og da kunne man tydelig se at det hvite i øyet bulte opp ved siden av pupillen. Er ikke rødt.
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Sånn hadde jeg i november, trodde øyeeplet skulle sprekke!! Skikkelig ekkelt, og ømt i øyet. Var på legevakta, men de sa bare det kunne være en allergisk reaksjon på noe. Hevelsen gikk ned av seg selv etterhvert, men øyet var hovent i noen dager.
Sessa ruger igjen... Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2008 hmm... hva er det jeg kan ha spist da?? Var på middag hos bror og svigerinne i går, men har da spist den spagettigryta deres før (mmm.... den er goooood altså!) uten å reagere! hmmm...
mamman til to gutter Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Bruk aldri linser når du har vondt og/eller er rød på øyet! I verste fall kan det gjøre det mye verre ( og når det gjelder øyer frykter jeg alltid det verste, nettopp fordi hvis det verste skjer, så har man et stort problem ettersom vi er så avhegig av øynene våre som vi er). Du var jo inne på det selv også, men heller brillestyr med barn og kjøre bil uten solbriller enn å ødelegge øynene... Kan hende det er en allergisk reaksjon, men det kan også være en betennelse. Jeg stoler aldri på legevakta når det gjelder øyne, rett og slett fordi de ikke har peiling selvom de later som (og så velger jeg å tro de kan mer om andre ting;-) ). Det spørs hvor vondt det er, men jeg ville sett det an til i morgen og hvis det ikke er bedre ville jeg prøvd å få en hastetime hos en øyelege da. Ring tidlig, så kan det hende noen kan ta deg inn innimellom. Hvis det er veldig vondt eller hvis det blir verre i løpet av kvelden/natta ville jeg tatt en tur til legevakta ettersom det er eneste alternativ da, så får de evt henvise deg til nærmeste sykehus med øyeavdeling hvis de mener det er nødvendig (noe de sikkert ikke mener...). Ser du like bra på øyet som du pleier? Hvis du ser dårligere bør du også ta kontakt med legevakta med en gang og forlange at du blir ordentlig undersøkt evt henvist videre! God bedring!
Sessa ruger igjen... Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2008 Er bedre nå med briller, men det renner litt fortsatt. Ser godt på det, og mener å ha hatt noe lignende før men at det da har gått over i løpet av noen timer... Avventer til i morgen tenker jeg. Men dette var bra info! *notere bak øret!!*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå