Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Er nå 9 dager siden jeg fødte. Bare lurer på hvor lang tid det tar før "brøddeigen" Går tilbake til normalen?? Fikk en kommentar av ei venninne: " ser da ut som du skal ha en til" Så¨veldig lite hyggelig:(
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 sa hun det? da hadde jeg blitt såret... eg mistet alt dagen etter jeg fødte.. men er "normalt" i vår fam vist...
beibiblue Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 tror jeg hadde begynt å grine hadde noen sagt det til meg.. Følte det tok lang tid før den gravide magen min forsvant, husker ikke helt, men det tok nok noen uker, da gikk den over til å bare bli en litt mindre myk klump. hehe
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 6 mnd siden her, og fortsatt ikke borte dessverre...
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 100 %ble den aldri borte, men etter førstemann da jeg var ung (21-22 år) og kun hadde født en gang så ble magen flat igjen etter 2-3 mnd når jeg stod oppreist, litt valk når jeg satt, men ikke ille likosm. Nå som jeg er 27 år og har født 3 barn er magen fortsatt sørgelig mye bolledeig 8,5 mnd etter fødsel, men det har litt med at jeg ikke har trent nor før nå siste 2 ukene å gjøre og at jeg først nå er begynt å komme meg ned mot normalvekt igjen. Men helt, helt som før tror jed de færreste sine mager blir.
♥lurelure♥ Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Er 25, magen var helt flat i det gutten kom ut (og han var 4 kg). Men jeg har egentlig fått motsatt "problem" etter fødsel - klarer ikke legge på meg og er blitt altfor tynn. Gikk opp 10 kg og ned 17 etterpå Ikke lett det heller skal jeg si dere. Men skikkelig stygt sagt av venninna di - venner er til for å støtte hverandre - ellers er det IKKE venner. Si til henne at det var simpekt sagt og se hva hun sier. Da kommer hun til å skamme seg (som hun burde).
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Min var borte 7 timer etter mini var ute, da hadde jeg besøk av faren min og kona hans og hu SÅÅÅ etter magen min og lurte på hva i alle dager som hadde skjedd. For det så IKKE ut som om det hadde vært en baby inni der 8 timer tidligere:p
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 Anonym 19.59: Hadde de fjernet livmora di også da???? Den krymper ikke så fort....................
øynesomtinntallerkner Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 det er nok noe med at vi ikke selv ser å galt det er. Jeg trodde for eksempel jeg var relativt spretten og nett i niende mnd. og folk sa ikke noe imot i høflighet. I etterkant har de derimot forklart å diger jeg egentlig var. Men jeg var antakelig flat som ei fjøl i det de fikk ut ungen.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 4. mars 2008 #11 Skrevet 4. mars 2008 Såfort Felix var ute var magen flat som ei fjøl, bortsett fra en liten søt klump helt nederst under navlen:-P Nå var ikke jeg så stor i magen heller, å er veldig ung. Sikkert noe med det å gjøre:)
Eli_Terese Skrevet 4. mars 2008 #12 Skrevet 4. mars 2008 Når Emma var ute var jeg tynnere enn før, men magen min var som en liten pose som ble mindre og mindre for hver dag..
øynesomtinntallerkner Skrevet 4. mars 2008 #13 Skrevet 4. mars 2008 Nå er dere bare irriterende he he...
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #14 Skrevet 4. mars 2008 Har enda litt mage.. Gutten vår er 6,5 mnd.. Vet ikke om jeg blir sånn som jeg var engang..
♥lurelure♥ Skrevet 4. mars 2008 #15 Skrevet 4. mars 2008 Selvsagt kan livmoren krympe fort! Hun som kom og skulle kjenne på livmoren min dagen etter fødsel sa at den var nesten tilbake til rett str (som en appelsin tror jeg hun sa). Du anonym som ikke tror dette er mulig bør kanskje sjekke opp litt før du spyr ut eder og galle til de som skriver de hadde det slik. Spør man så får man svar - alle har det ulikt.
Lillegullet130707 Skrevet 4. mars 2008 #16 Skrevet 4. mars 2008 Mange saklige svar her ser jeg, hehe... Jeg tror det kommer litt an på hva man gjør selv jeg... Jeg er 27 år og har fortsatt litt "hengemage", mest overflødig hud, men også noe fett (snart 8 mnd siden jeg fødte). Jeg begynte å trene for 1 mnd siden og merker allerede nå at magen har blitt litt strammere... På noen forsvinner sikkert magen av seg selv, mens andre må faktisk gjøre noe med det. Det kommer an på om man trente før man ble gravid og i svangerskapet og hvor gammel man er. Lykke til alle sammen - med og uten store mager! :-) P.S.: Det er ikke lov å si til noen som nettopp har født at det ser ut som at de venter en til! Da mangler de i alle fall sosiale antenner!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #17 Skrevet 4. mars 2008 magen datt liksom sammen med en gang guttungen var ute, men hadde litt bolledeig et par dager.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 4. mars 2008 #18 Skrevet 4. mars 2008 Magen min er fortsatt stor 6,5mnd etter fødsel. Men er nok mest overflødig hud, underhudsfett og ulage pga keisersnittet. Har alltid hatt fett jevnt oppover magen, men nå er det en diger valk. Gikk opp 9kg og kjapt ned 14, så vekta er lavere. Hadde en ekstremt stor mage som sto rett ut av kroppen og en baby som veide nesten 4,7kg. Har såvidt begynt å trene aerobic, men kjenner det godt i såret på en del av øvelsene...
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 4. mars 2008 #19 Skrevet 4. mars 2008 Forresten så kjøpte jeg noen babyklær på vei hjem fra sykehuset...kassadama spurte når jeg skulle ha baby! Hun ble lei seg
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #20 Skrevet 4. mars 2008 min forsvann etter ungen kom ut.. men fikk den tilbake etter en stund
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 4. mars 2008 #21 Skrevet 4. mars 2008 Den forsvant kjempe fort egentlig... gikk vel 1 uke eller noe sånt så var jeg inne i dongerien igjen... Var litt deilig egentlig for "alle" hadde sagt at jeg kom til å slite med kgene... (la på meg 17 kg) Magen var litt sånn deigete i begynnelsen, men strammet seg fort opp syns jeg!
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #22 Skrevet 4. mars 2008 Det kan ta lang tid før magen går seg til igjen, hos noen gjør den aldri det. Men: Du har da født barn! Du har skapt et nytt liv! Gitt en del av deg selv! Gjør det noe om det synes på kroppen din, iallfall så tett innpå fødselen? Dra på kosebuksa, sett deg ned og kos deg med babyen din, ikke bekymre deg for magen. Se an ting i iallfall noen måneder, da er du nok flat og flott igjen tenker jeg. Om det ikke går av seg selv, så kan det vel hjelpe med litt trening. Selv har jeg bolledeig 10 mnd etter fødsel, men jeg hadde langt fra noen vaskebrettmage i utgangspunktet. Selv om jeg nå er 5 kg under før-gravid-vekt, så er kroppen langt fra den samme. Så jeg forventer heller ikke mer. Husker jeg brukte gravidbuksene noen uker etter fødselen iallfall , det var rett og slett ubehagelig å ha stramme klær på. Og venninna di kan du få billig av meg - trenger du sånne venner?
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 4. mars 2008 #23 Skrevet 4. mars 2008 Min ble normal igjen 2 uker FØR jeg fødte jeg.. hehe... Neida, min begynte vel å se flat ut etter 3-4mnd tid.. men er fremdeles ikke like slank rundt magen som før.. Jeg jobber som aerobic og spinninginstruktør og hadde timer til jeg var i uke 35.. og begynte å ha timer igjen 8 uker etter fødsel.. trener vel nå mellom 7 og 10 timer i uken og spiser bra.. Kan jo også legge til at jeg trodde selv at magen min nesten var borte en dag etter fødsel, men når jeg ser på bilder av meg selv nå så ser jeg jo at jeg hadde et rart syn.. hehe..
*novemberbebbis* Skrevet 5. mars 2008 #24 Skrevet 5. mars 2008 Etter 1 uke ca var kulen på magen helt borte og magen var like flat som før da jeg sto. Men har jeg på meg trange jeans i dag og sitter, så er den ikke helt flat lenger nei. Men, det er vel heeelt naturlig;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå