Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Jeg er så sliten. Har vel ikke "lov" til å være sliten enda, er bare i uke 15 og frisk. Men hodepinen tar livet av meg snart, hjelper ikke med vann, frisk luft eller paracet. Føler meg dønn sliten og kjenner at jeg tar snart til tårene. Lurer på om jeg skal ta en tlf til legen men kvier meg. Hva kan hun gjøre liksom? Måtte bare få ut litt frustrasjon.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Klart du har! Du har all rett til å ta hensyn til deg selv nå. Legen kan sykemelde deg i en periode også går du tilbake når sm går og og ser om du vil prøve å jobbe igjen eller om du fortsatt trenger hvile. Neida, svangerskap er ingen sykdom, men det er jommen ingen dans på roser heller. Man kan få plager fra start til slutt og du fortjener å gi deg selv lov til å ta vare på deg..
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 jeg har vært sykemeldt ei uke "bare" pga hodepine. har hatt vondt i hodet i to uker i strekk nå inkl vinterferien, og først nå begynner det å bli bedre. Det er ike så mye legen kan gjøre når vi ikke kan ta annet enn paracet, så vurder å ta deg 2-3 fri fra jobb, sykmeld, og se om det blir bedre...! Vet det er ikjipt være borte fra jobb, men det er ikke så bra å presse seg heller, og hodepine ER spesielt... Lykke til!!
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. mars 2008 Å, begynner nesten å gråte av innleggene deres. Tåler visst lite i dag, hehe- Vanskelig med "bare" hodepine, er liksom ingen som ser det. Takk jenter!
anette&tutta mari :) Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Få deg en sykemelding, eller snakk med sjefen om at du må ta det med ro. Jeg har også hatt ufattelig hodepine (migrene som har kommet tilbake nå etter 7 år i dvale,,), men heldigvis "bare" om natta og på kvelden. Hadde det ikke gått over, så hadde jeg også fått meg en sykemelding. Jeg var utrolig sliten første trimester på jobb og fikk lov til å komme senere om jeg kunne det. Fikk også en seng på jobb som jeg kunne slappe av i Luft, vann og paracet hjelper ikke på meg heller
callmebecka Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Hei. Jeg er i uke 16 og har allerede vært sykmeldt 2x3 dager rett og slett bare fordi jeg var så utrolig sliten!!! Hadde ikke vondt i hodet engang ;o) Og det hjalp veldig!!!! Å få noen dager til å hente deg inn nå er en god investering i resten av svangerskapet, ikke nøl men ring legen! Skulle du ha en lege som ikke eier empati, bry deg ikke om det bare du får det du trenger, vi er mange her inne som vet hvordan du har det og i hvor liten grad man kan styre det! God bedring!!!
Mia Maria Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Slet fryktelig m hodepine de 3-4 første mnd..Og var helt ødelagt fysisk og mentalt. Endel får det som kalles hormonell migrene under svangerskap... det var ingenting som fungerte annet enn hvile, og unngå stressende situasjoner og mas/jag... og det ble det ikke så mye hvile som fulltidsstudent og gravid trebarnsmor... men nå har det heldigvis gitt seg. Men det kan være at du kan ha utbytte av akupunkturbehandling.det er veldig effektivt. Prøvde det ikke selv mot hodepinen, men har begynt nå pga av bekkenet, og merker at humøret og formen er stigende. tross min mangle på søvn. har ikke såvet siden jeg ble gravid føles det som. Finner ikke roa, men nå kjenner jeg at jeg klarer å slappe av etter at jeg begynte med akupunktur..Skader ikke å prøve. her i kommunen får vi det dekt.
*Bea* & bitteliten Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Jeg har også hatt masse vondt i hodet de siste ukene. Utrolig slitsomt i lengden. Da jeg tok opp dette med jordmoren sa hun at dette var veldig vanlig. Følte meg litt sytete som tok det opp ut fra svaret jeg fikk. I dag var jeg hos legen min på kontroll (noen uker siden jeg var hos jordmora). Da legen min fikk høre at jeg slet med hodepine tilbød hun med en gang en sykemelding for å se om det kunne hjelpe. Jeg valgte å takke nei til sykemelding, men hvis hodepinen bllir enda værre kunne jeg bare ringe legen, så skulle hun ordne med sykemelding. Snakk med legen din - det er viktig å ta vare på seg selv når man er gravid Er man ikke i form er det viktig å ta det med ro Håper du snart blir kvitt hodepinen !
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 4. mars 2008 Da skal jeg ringe legen i morgen. Sitter på jobb nå og bare teller minutter til jeg kan krype under dyna.. Har helt ny lege, vært hos henne en gang og har ikke lyst til å virke pysete. Men jeg får ta en prat med henne og se hva hun mener. Kan jo bli småtullete av dette Godt at andre også er slitne, hjelper å vite at man ikke er alene.
Chick Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 Jeg har også vært plaget med hodepine gjennom hele sv.skapet. Jeg har migrene og den ble bare verre da jeg ble gravid. Jeg nevnte det for JM 3 januar, men da sa hun noe som "det er mange som blir bedre når de blir gravide da". Nåvel, ikke i mitt tilfelle... Så, da jeg var hos legen i begynnelsen av februar, sa jeg at jeg fortsatt var plaget med migrene og spurte om råd. Det eneste hun gjorde var å sykemelde meg i 2 uker!jaja..jeg er student og jobber 50%ved siden av studiene, så disse to ukene "slapp" jeg å jobbe, men jeg måtte jo fortsatt på skolen... Så mitt råd er at du ber legen om en sykemelding en periode, men samtidig be om noen råd mot hodepinen(henvisning til ett eller annet).. De hjelper uansett med en liten pause, en pust i bakken, der man kan få tid til å tenke på seg selv en stund:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå