Væren74 Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Er det noen som har vært her på ferie og har noen erfaringer å dele? Vi lurer på en liten by som heter Sozopol. Men jeg er fryktelig skepisk til helsevesenet der borte. Og er maten bra? Eller i det minste grei så man unngår diare. Noen som berolige meg? : )
*ale* Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Ikke vært i den byen, men var på Sunny Beach i fjor høst på familieferie. Så ikke noe til all volden:) Maten var helt ok, rimelig og etanes. Ingen ble syke. Hadde jo da heldigvis ikke noe med helsevesenet der å gjøre så det kan jeg ikke svare på. Men drar lett tilbake.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Mange småkryp der i juli og august. Står t.o.m. i katalogene..... Hjeeelp.
nickoline og supermann Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 vært der med en på litt over året. ikke den byen, men albena. hygienen er god og maten ok ingen av oss ble syke. vi var6 stj broren min dro året før med en to åring. ingen ble syke da heller de var også 6 stk. så en dame på apoteket. hun var grisesyk. men kan vel bli syk der som alle andre steder. tror helsevesenet er helt ok! ikke værre enn feks de små øyene i Hellas. god tur. vi hadde en knallferie og drar nok tilbake allerede i år kanskje.
nickoline og supermann Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 så ikke ei flue. vi dro sent i august.
*Molly mus* Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Ikke la småkrypene stoppe dere, det er det jo uansett hvor dere drar i syden. Har aldri vært i Bulgaria, men mistet lysten på å dra dit etter alt det som skjedde der i fjor.
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Var i Albena aug 06. Ingen syke hverken barn eller voksne. Maten var helt ok, altså ikke noe kjempesprekt og fancy, men alt var bra laget og smakte godt. ¨ Vi spiste t.o.m soft is der. Var på apoteket endel ganger for å handle inn voltaren (hamstre til dårlig norsk rygg), der møtte vi et ektepar med barn, hvorpå den ene sønnen hadde brukket håndleddet, de var sjeleglade for at de var der og ikke i Norge da det skjedde. De hadde bare positivt å si om helsevesenet der. Kunne i virkelig tenkt meg å reist tilbake igjen!!! Det eneste jeg ikke likte der var alle sjappene som solgte bademadrasser og badeleker, de er OVERALT
Væren74 Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. mars 2008 Tusen takk til alle som har svart : ) Tar gjerne imot flere erfaringer!
Stavangerdamen Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 Hei. Jeg har vært mye i Bulgaria (jobb og privat). Har aldri opplevd å bli syk fra mat. De er utrolig flinke på deilige salater (som jeg egentlig ikke er så glad i her hjemme). De har og nydelige grillretter og generelt veldig god og billig mat. Legene har topp utdannelse. Ofte har de spesialisert seg i både ett og to områder. Veldig mange i Bulgaria har høyere utdannelse. Dette var en vanlig måte å skule arb ledigheten under kommunismen. Personlig anbefaler jeg Bulgaria på det sterkeste som feriested. Om man derimot kun oppholder seg i "charterområdet" rundt hotellet (om man er på chartertur), så er det som alle andre plasser i "syden" med nordmenn, svensker etc og høyere priser. Da er det lurt å heller ta en tur ut av området hvor landsmennene selv f.eks spiser og går på stranden.
nickoline og supermann Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 å ja. vi spiste en mexiacansk salat der nede. drømmer om den enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå