Edelweis Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 kan jeg gi henne MME så lenge hun er syk da? er kansje et teit spm, men hun er 16 mnd nå å skulle kuttet ut flaska for lenge siden. men hun vil ikke ha noe annet. noen tips til mat for syke barn?
RaPe Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Vet ikke hvilken syke hun har, men melk er sjelden godt/bra når man er syk.... sår hals + melk = slimete dårlig mage + melk = tarmen reagerer bare enda mer...
Edelweis Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2008 hu har feber og øyekatarr da, men hoster litt også, men kan jo ikke gå uten mat heller. hun vil ikke ha noen ting, bare flaske om natta og yougurth om dagen. to biter brødskive er alt som går ned til lunch og to skjeer middag liksom. jeg blir bekymret.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Hvis hun er syk trenger kroppen hennes å jobbe for å bli kvitt virus eller bakterier og mat gjør bare at kroppen får enda mer å gjøre. Væske er viktig derimot så gi henne det hun vil ha av drikke:) Hun spiser frivillig når kroppen hennes trenger mat Lykke til;)
RaPe Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Ikke stress med maten. Hun klarer seg fint uten mat noen dager. Vær heller nøye med væske ja. Drikke er viktig. Blåbærsaft f.eks.... Eplejus... saft-is! Men forstår deg godt. Jenta vår var 10mnd da hun ble syk. Nekta spise, og det hun fikk i seg skeit hun ut med en gang. Det pågikk bortimot en uke, og ungen var bleik og vi så henne bli tynnere... Men det ordnet seg til slutt!!!
Edelweis Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2008 okey. tusen takk for svaret=) jeg er vel bare hysterisk mamma=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå