brummemamma- Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Min er 11 uker og vi har algt han i ti-elleve tiden, men tror vi skal begynne å prøve å legge han litt tidlgere, for han virker litt uopplagt på kvelden. Legger han seg elleve sover han til ca 7 i ett, så har vært redd for mer nattevåk om vi elgger han for tidlig- at han da vil stå opp klokken fem, men tror vi skal ta sjansen.
Nr4? 💓 Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 oi!!for en flink baby!!Min lille gutt er nå 4 mnd.. og jeg fikk ikke inn skikelige kveldsrutiner før han var 3 mnd jeg, da gikk alt bare plutselig av seg selv!Begynte å legge han klokka 20 på kvelden, men så plutselig måtte jeg kjempe for å holde han våken den siste timen, så da ble det klokken 19.. nå klarer han ikke lengre enn til halv 7 på kvelden, og står da opp klokken halv 8 på morran.. avbrutt av ca. 2-3 måltider, det er jeg super fornøyd med!! Prøv en kveld å legg han når du merker han blir trett, er ganske sikker på at han vil sove like lenge, kansje avbrutt av et måltid..men det går fint vettu, så får dere mere igjen av kvelden!Jeg synes det er fantastisk når han er våken sammen med oss på dagtid, og fantastisk sånn som nå når han er iseng!
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Vi legger gutten vår på 5 mnd kl 20:00, hvor han da sover til 10:00 neste dag i strekk:-) Han var ikke klar for å legges så tidlig (rutiner generelt) før han var 4 mnd ca.
Minnie Mom Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Tulla vår er snart 2 mnd og legger seg mellom kl 18 og 20. Prøver å legge henne kl 18, men noen ganger sovner hun ikke før kl 20 (da tar jeg henne opp igjen). Spiser en gang seinere på kvelden, samt to ganger om natta. Med førstemann fikk vi ikke inn noen rutiner før han var ca 4 mnd, og han var oppe til langt på kveld og var ofte urolig. Var nok vi som ikke skjønte at han var overtrøtt og det ble lite voksentid på kvelden. Utrolig deilig å få barna i seng og ha noen timer for seg selv.. ) Men er jo ikke sikkert det fungerer for dere. Men dere kan jo prøve å legge tidligere og tidligere. Personlig ville jeg heller hatt noen timer alene på kvelden og heller ammet en gang om natta hvis han skulle våkne og være sulten.. )
petite fleur Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Fram til han var 2,5 mndr la sønnen vår seg ca kl 23 hver kveld. Plutselig en dag sovna han kl 18 og våknet ikke før 05.30 neste morgen, og siden da har han stort sett sovet fra 19 til 07. Så vi gjorde ingenting for at det skulle bli sånn, det bare skjedde når han var klar ;-)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Med kolikkunge var det oftest to og tre på natta frem til hun var om lag 7 uker og vi begynte hos kiropraktor. Etter da har det blitt mellom åtte og elleve på kvelden, de siste dagene har det faktisk stabilisert seg på rundt halv ni. Hadde noen sagt til meg for en måned siden at hun sovna kl åtte om kvelden hadde jeg ledd HØYT. Og hun sover lenge før hun skal ha pupp til og med, rekorden er ti timer! Hun er forresten 10 uker nå.
woo-woo Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Gutten vår på 6,5 mnd legger seg kl 18.30 - 19.00
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Vår lille snuppe på 4 måneder legges for natta i syv-åttetida på kvelden. Da sover hun i ett i rundt 6 timer for så å puppe litt og sove i 5 timer til. Sånn har det vært siden hun var ca. 2 måneder. Godt fornøyd med det :-)
Kjukka Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 Snuppa vår på 4 mnd. bursover fra 19 - 07, litt mat kl. 07, og soving til kl. 09 igjen. Hender hun av og til våkner kl.04 også... Helt herlig Merka det godt når hun ble 3 mnd., før kunne hun skrike hele natta, men nå er det fred i heimen. Herlig
brummemamma- Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 4. mars 2008 Krysser nå fingrene for natten - badet og la han litt over helv åtte, da var han så trøtt at han sovnet uten å ville spise. Våknet etter 30 min og fikk mat og nå sover han videre - helt uten skrik og oppasing.
Gunda Gråtass Skrevet 4. mars 2008 #11 Skrevet 4. mars 2008 La henne rundt kl.22.30 da hun var rundt 2-2,5mnd. Nå som hun er 3,5 mnd har jeg lagt henne kl.21 fordi hun har blitt trøtt i den tiden. I kveld var det leggetid kl.20.00. Hun sover stort sett til kl.6, i ett strekk. Da er det pupp, så soves det litt til, fra kl.7-9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå