Gå til innhold

Vil lære meg å koke egg :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo ingen grunn til at TL ikke kan få kokt egg selv om mammaen er allergisk,kom jeg på :)

Vil noen her lære meg åssen man gjør det?? :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg pleier å koke opp vann i en kjele og legge i egga når vannet koker. Skru ned plata litt sån at det ikek bobler så ille mye for ellers sprekker egga. Kok i ca 8 min. da blir de perf :)

Skrevet

Hardkokt? Legg de i kaldt vann, kok i 10 minutter.

Skrevet

For hardkokt legger jeg eggene i kaldt vann i en panne, setter pannen på platen og skrur på fullt, har i litt salt. Koker opp og lar koke i ca 8-9 minutter. Skal du ha bløtkokt tror jeg det holder å koke det i ca 6 minutter.

Skrevet

jeg koker opp vann, lager et bittelite hull i "rompa" på egget. legger oppe egget når vannet koker, 8 min for littegranne bløt plomme og 10 min for hardkokt

Skrevet

Greit å stikke et lite hull i de også.. Det finnes en egen liten nål til egg. Men man må ikke da...

Bløtkokt skal koke i 6 min, "smilende" i 8 min og hardkokt i 10 min.. Skyll eggene i kaldt vann før du skreller og spiser, slik at de ikke koker inni lenger..

Skrevet

7 minutt = blaut kjerne

10 minutt = hardkokt

Du stikk nålehull i den butte enden av egget(berre rett gjennom skalet), så kokar du opp vatn, legg egget forsiktig nedi ( f eks ved hjelp av spiseskje).

la det koke så lenge at du får ønska konsistens. og skyll deretter i rikelig med kaldt vatn, for å stoppe kokeprosessen:)

Eg tåler ikkje egg heller:)

Skrevet

Jeg legger eggene i kaldt vann og når de kker tar jeg tiden sånn ca som dette (kommer litt an på størrelsen på eggene:

- bløtkokt: 3-5 min

- medium: 5 min

- hardkokt: 10 min

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...