WP-TLogPeanut Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Er jo ingen grunn til at TL ikke kan få kokt egg selv om mammaen er allergisk,kom jeg på Vil noen her lære meg åssen man gjør det??
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Hehe, jeg pleier å koke opp vann i en kjele og legge i egga når vannet koker. Skru ned plata litt sån at det ikek bobler så ille mye for ellers sprekker egga. Kok i ca 8 min. da blir de perf
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Hardkokt? Legg de i kaldt vann, kok i 10 minutter.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 For hardkokt legger jeg eggene i kaldt vann i en panne, setter pannen på platen og skrur på fullt, har i litt salt. Koker opp og lar koke i ca 8-9 minutter. Skal du ha bløtkokt tror jeg det holder å koke det i ca 6 minutter.
1stor1liten =) Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 jeg koker opp vann, lager et bittelite hull i "rompa" på egget. legger oppe egget når vannet koker, 8 min for littegranne bløt plomme og 10 min for hardkokt
**Min nydelige Milla** Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Greit å stikke et lite hull i de også.. Det finnes en egen liten nål til egg. Men man må ikke da... Bløtkokt skal koke i 6 min, "smilende" i 8 min og hardkokt i 10 min.. Skyll eggene i kaldt vann før du skreller og spiser, slik at de ikke koker inni lenger..
Sjokoladekaka Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 7 minutt = blaut kjerne 10 minutt = hardkokt Du stikk nålehull i den butte enden av egget(berre rett gjennom skalet), så kokar du opp vatn, legg egget forsiktig nedi ( f eks ved hjelp av spiseskje). la det koke så lenge at du får ønska konsistens. og skyll deretter i rikelig med kaldt vatn, for å stoppe kokeprosessen:) Eg tåler ikkje egg heller:)
Lekamøia Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Jeg legger eggene i kaldt vann og når de kker tar jeg tiden sånn ca som dette (kommer litt an på størrelsen på eggene: - bløtkokt: 3-5 min - medium: 5 min - hardkokt: 10 min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå