Gå til innhold

Hjelp vær så snill!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt om jeg tør spørre om dette på nav så trenger litt hjelp.

Dem anbefaler jo å vente med å ta ut OS (hvis man har økonomi til det)til en periode man tjener mindre.

Jeg har foreldrepenger på 6-7000 i mnd nå, men begynner å studere til høsten,og vil da ikke ha inntekt.

Spørsmålet er: Hvis jeg venter med å ta ut OS til høsten, MEN blir sammen igjen med barnefar etter f.eks 6 mnd, kan jeg da få etterbetalt redusert OS for de 9 månedene jeg gikk uten OS?

Er litt ustabilt mellom meg og bf nå, og det KAN være vi finner tilbake til hverandre nemlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, trodde ikke det heller.. Men da lar eg søknaden være!

Skrevet

åssen i all verden vil du klare deg på foreldrepenger på 6000-7000/mnd?? - det er jo ikke en halv mndlønn engang... Da hadde jeg søkt om OS. hvertfall...

Skrevet

Får fødselsstipend fra lånekassen og så jeg har nok av penger til å klare meg:) Har vært vant til å forsørge en mann i tillegg jeg, så økonomien er bedre etter han flyttet selv før jeg har mottat noe ekstra støtte ;)

Skrevet

ta ut os og om du har råd så sett dem til sides på en annen konto for å være sikker. da får du både i pose og sekk uten å måtte vente:)

Skrevet

Fødselsstipendet påvirker jo ikke OS, eller omvendt, så om du har 6-7000 brutto i foreldrepenger vil du fortsatt få rundt 7000 i OS som du, som noen foreslo, kan spare. Jeg hadde akkurat samme utgangspunkt som deg, OS, foreldrepenger og fødselsstipend + de andre stønadene. Jeg kjøpte en leilighet med pappa som medlåner, brukte de ekstra pengene til å pusse den opp (hadde litt sparepenger fra før), og har nå solgt den med 350.000 i fortjeneste på 2 år. Inkl det jeg har betalt ned på lånet har jeg dermed over 500000 i egenkapital på neste leilighet. Jeg sparte også studielånet jeg fikk før og etter permisjonen, så litt av de pengene er riktignok studielån nå, men det er gunstigere enn boliglån, og siden jeg ikke tjener noe særlig per dato blir rentene slettet frem til jeg begynner å tjene bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...