FrøkenKnallkul Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Har fulgt litt med på debatten vedr. fordeling av permisjon mellom mor og far. Ser at mange begrunner argumentene mot en tredeling med at staten ikke skal blande seg inn i livene våre og bestemme hvem som skal være hjemme med barna. Jeg er forsåvidt helt enig i at det blir feil at hver enkelt familie ikke skal kunne få velge selv, men.... det er jo staten som gjør det mulig for oss å gå hjemme et helt år med lønn. Greit at noe kan forklares med "skattepengeargumentet", men ikke alt Bare en liten tanke fra meg. Synes det er så mange som omtaler staten som om det er det verste som finnes, samtidig som de mer enn gjerne benytter seg av alle godene vi er så heldige å ha i dette landet (lønnet permisjon, kontantstøtte, barnetrygd osv).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå