Gå til innhold

Huff, skal dette ingen ende ta?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vi virkelig gjort vårt livs store tabbe som vi får svi resten av livet for? I høst kjøpte vi oss "nytt" hus. Vi ville ha noe større, manglet lagerplass og uteområde. I tillegg ville vi bo i et boligområde med lekekamerater til barna. Litt impulskjøp: betalte dyrt for et hus fra -70 som trenger MYE oppussing, bl.a. nytt bad og kjøkken. Beliggenhet: midt i blinken! Masse barn på alle kanter og 5 min gåavstand til skole/barnehage. MEN; 20 tommeltotter som vi har er det jo nesten idioti å kjøpe et slikt hus... Føler vi har gått NED i standard, det var jo liksom ikke meningen da...I tillegg har vi avdekket råteskader på loftet og er livredd for muggsopp etc... Har angret mer enn en dag på dette kjøpet, men var på vei opp igjen nå. Det går mot vår og sommer, badet er nyoppusset og til sommeren blir det kjøkken! Prøver å ikke tenke på alle feriene og alt det andre vi kunne brukt pengene på....Så kan en kollega (som selv bor i samme området) i dag fortelle at det er økt risiko for en del krefttyper og MS i dette boligområdet pga en jernbanelinje som tomta vår grenser til og en kraftstasjon litt lengre bort!!!! Så nå havner jeg vel i kjelleren igjen.......

Huff, måtte bare "skrive" det litt av meg.... Takk for at du orket å lese!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da,dette hørtes ikke kjekt ut. Det at dere må pusse opp huset,vel det viste dere jo,så den saken er grei. Verre er det at dere har funnet råte skader som igjen kan gi muggsopp,dette er jo ikke bra for barna å bo i,det kan jo føre med seg masse forskjellig luftveis sykdommer,så dere bør vel prioritere å få dette bort,før dere fortsetter med oppussing av kjøkken.

 

At strøken har økt risiko for kreft og ms pga en jernbanelinje som grenser til en kraftstasjon,tror jeg at jeg hadde forhørt meg med komunen om,mye som kan bli sagt på folkemunnen,men som kun er snakk og ikke noe mer. Trenger ikke alltid være at det er noe hold i det som blir sagt. Så hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en telefon til komunen og sagt hvajeg hadde hørt og spurt om de viste noe om det evt er andre plasser du kan henvende deg.

 

Lykke til videre

Skrevet

hvis det er avdekket mugg å råteskade etter kjøpet kan dere faktisk kreve erstatning. det skal stå i tilstandsrapporten på huset ved kjøp om slike ting. så hvis selger har utelatt dette er han ansvalig. forrige eier er annsvarlig for slike ting, hvis han har utelatt å oppgi det ved salg frem i 3-6 år som jeg forsto når vi kjøpte vårt hus. så så lenge det ikke står om råte og mugg skader i tilstandsrapporten dere fikk før dere kjøpte, hadde jeg ringt megleren jeg kjøpte huset til hvis jeg var deg.

 

når det gjelder det andre, er jeg enig med mamma til 1stor,1liten+1spire her over, mye som blir sagt uten at det er noe i det. ta kontakt med kommunen din. dette er vel også noe som skulle vært opplyst om før kjøpet om det var noe de visste om da!

Skrevet

Jeg tror du kan ta det helt med ro med hensyn til jernbane/kraftverk og økt fare for kreft eller MS. Samboeren min jobber som forsker og har i tillegg en far som har MS, så han har satt seg mye inn i om det finnes en slik sammenheng. Han sier at det ikke finnes en eneste seriøs undersøkelse som viser økt forekomst av hverken kreft eller MS i et slikt miljø. Det blir imidlertid sagt en del blant folk som ikke har faglig bakgrunn, men det er altså feil. Sjansen er like stor for å få kreft eller MS der som de fleste andre steder. Dvs. at noen kanskje vil få det, men ikke en større andel enn det som er normalt.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...