☆lieela Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Faren min giftet seg på nytt for et år siden (han som aldri skulle gifte seg igjen) med en thailandsk jente på 28 (han er 51) som han hadde kjent i 2 år. Hun var på besøk i 3 mnd av gangen den første tiden etter at de traff hverandre i Thailand. Da hjalp hun til i huset med middag, vasking, rydding osv. I tillegg tok hun seg av mine to yngre søstre. Etter at de giftet seg ,har hun gitt TOTALT faen! Hun snakker nesten ikke til barna i det hele tatt, og om hun først gjør det er hun bare frekk. Hun lager aldri mat-kun til seg selv, vasker og rydder kun på soverommet-der hun oppholder seg (ligger og glor på tv hele dagen) Jeg orker ikke lengre å prøve å få noe kontakt med henne, vi snakket endel i starten, men nå hilser hun ikke engang når jeg kommer på besøk. Pappa mener hun blir barnets mormor, og det aksepterer jeg ikke! Er det dårlig gjort av meg?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 He he en mormor på 28 år. Høres ikke ut som dere har mye til felles, fortsett å ha et godt forhold til din far. Det er barnets morfar, barnets mormor er jo din mor.. Syns ikke det er dårlig gjort av deg. Bare husk på at hun vil jo ha kontakt med ditt barn gjennom din far så du kan vel ikke unngå henne helt. Kanskje dere blir bedre venner etterhvert og ting løser seg. Ellers får du ta det opp med din far så får dere ta problemene som evt. kommer etterhvert.. Lykke til i allfall..
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 hei, har samme historie jeg også.. Pappa giftet seg på nytt ganske raskt med en dame fra Kasakstan på 29 år.. Hun var veldig aktiv i begynnelsen med å rydde og vaske, men tilslutt så ble hun rett å slett lei av å måtte gjøre alt selv.. kansje det er slik konen til din far også har det? Hun er jo bare 28 år, kansje hun syns det er litt trist å være husmor i så ung alder.. Og husk, hjemlengsel kan gjøre snille mennesker grusomme! Ta deg en prat med henne, og hør om det er noe som plager henne.. Det er så veldig kjipt å ha et dårlig forhold til henne fordi det kan ødelegge mellom deg og din far.. Dere trenger jo ikke å være bestevenner, men bare komme overens, kansje dere har mer til felles enn du har forventet?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Jeg synes egentlig litt synd på denne jenta jeg. Tenke seg til, helt alene... Kan jo høres som hun er litt fed up. Kan være hun trenger oppmerksomhet og rosende ord fremfor utestengelse. Jeg har selv vært deprimert til tider, og da blir jeg også innesluttet og sier ikke hei eller snakker til noen. Men først og fremst burde jo faren din rydde opp i forholdet sitt. Gjør han sitt i hjemmet da?
☆lieela Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2008 Nei, nei og nei. Har prøvd å komme opp med tusen grunner til at hun er grinete og kjip hele tiden, men hun har rett og slett INGEN grunn til det. *Hun har ikke vært på besøk hos familien i Thailand enda hun har hatt nok av tid, og ikke minst (pappa har tilbudt seg flere ganger å ta henne med ned) *Hun har en søster som bor i Sverige og hun har ikke enda besøkt henne og søsteren har heller ikke kommet på besøk til dem. *Min far gjør masse husarbeid, samt mine to søsken. *Alle har prøvd å engasjere seg i henne, men hun viser ikke tegn til å engasjere eller bry seg tilbake. Jeg har prøvd å prate til henne, med henne-men hun er ikke interessert i å høre. Når min far er i nærheten, sitter hun og smiler i hvertfall da-later som hun er blid! :/ Jeg har tatt opp "problemet" med min far èn gang, min ene søster tar det opp hele tiden, og jeg vet at min far har tatt det opp med kona si på vegne av oss-men til ingen nytte. Om han maser på henne ang at hun ikke har noe forhold til de to yngste i huset, og at hun ikke gidder å gjøre noe-det vet jeg ikke. Min far mener sikkert at jeg skal godkjenne henne bare fordi de er gift..men fortalte meg jo ikke engang at de hadde giftet seg-det fikk jeg høre av min søster en uke senere. Jeg og pappa har alltid hatt et godt forhold, og kan snakke om alt..så tror nok det har endel med henne og gjøre. Vet ikke hva jeg skal gjøre..hun vil aldri bety noe spesiellt for meg, og jeg ser ikke på henne som en "mormor"-men det er viktig for meg å holde familien samlet på min fars side, da de er ganske få. Og når ALLE utenom min far da hverken kommer overens med henne eller liker henne noe særlig på grunnlag av alt dette-er det veldig trist. Jeg er helt rådvill...
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 hei. jeg skjønner veldig godt problmet ditt. selv har jeg en far som er gift med ei på 28 år.. etter at han og mamma ble skilt pga hans utroskap og han gifta seg med henne så gir han helt totalt faen i meg. alt skal dreie seg om hans nye familie. hun har en sønn fra tidligere ekteskap som tydligvis er hans nye sønn.. hun er helt ok hun som pappa gifta seg med men han har oppført seg som en tosk etter dette skjedde. en ting er sikkert, han får ikke sett sitt barnebarn mye. han går glipp av sitt første barnebarn fra sin eneste biologiske datter. og det at barnet får en bestemor på 28 år, nei takk du...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå