monagullet Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Var hos gynekolog og fikk med meg brev jeg skal levere til fastlegen i måren... Hun sa alt var fint... Men da jeg leste brevet var visst ikke alt fint nei... Hjelp meg å forstå: Portio: Noe vid ektopi, fliket form. Blør ved berøring.. Cervix: Ligger langt baktil, den er øm... Uterus: Vanskelig palpable, RV? Please svar... Mener dette ikke er høres normalt ut...
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 høres nesten ut som klamydia..
Christoffer i magen Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Fant dette: ektopi på livmorhalsen. Det betyr at den innvendige livmorhalsslimhinne har vokst ut på overflaten av livmorhalsen. Slik slimhinne er blodrik med tynn overflate, og det blir derfor meget lett blødning ved samleie eller annen gnissing.
Tante Gustava Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Portio er livmortappen. Ektopi er at noe av den er dekket med livmorvev. Dette er helt normalt særlig blant unge jenter, og spes hvis man bruker p-piller (pga østrogenet), og ikke noe du skal bekymre deg for. Livmorvev vil ofte være mer lettblødende enn "vanlig" vaginalvev. (Du har kanskje opplevd blødninger ved samleie?) Cervix er livmorhalsen. At den ligger langt baktil er helt vanlig. Uterus er livmor. Legen vil kjenne på magen din for å kjenne på formen. Vanskelig palpabel betyr at den er vanskelig å kjenne når hun kjenner på magen. Antagelig har du en livmor som evt ligger bakover? Helt ufarlig, og uproblematisk. håper du ble litt beroliget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå