*gurimallaika* Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Fikk i går vite at TobiDad ikke har planer om å bli med på den kommende fødselen i september. Han sier han ikke orker tanken på å se meg i så store smerter en gang til. Jeg forstår han og har ingen planer om å tvinge han i å bli med. Før forrige fødsel pratet jeg mye med han om at det var greit om han backet ut. Var redd han ville få "sen skader". Men så har jeg tenkt litt og husker at vi ble mye overlatt til oss selv sist. Gjør dem det hvis man er alene og? Er redd for at jeg vil bli liggende alene på rommet i flere timer. Det er ingen annen jeg kunne tenke meg å ha med på fødselen enn mannen min.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 har også et problem der. mamman min føler det også slik, og vil helst skippe å være med meg... hvem i all verden skal jeg ta med? tar jo liksom ikke bare en man finner på gata heller.... tenker at en støttespiller må jeg ha, i og med at jeg er førstegangs..
Christoffer i magen Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Jeg hadde med min søster på første fødsel da bf rett og slett ikke rakk å komme fordi han var så langt unna og jentungen kom i uke 35. Så da ble det søsteren min. Har du ikke noen god venninde, søster, mamma, bestemor eller for den delen svigermor.... Jeg tror det kan være godt å ha noen der uansett. Hvis du ikke er helt komfortabel med noen du kjenner kan evt jordmor hjelpe deg med å ordne en doula til deg. Vet ikke hvor lett det er å få der du bor men det er altids en mulighet.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 jeg har ikke født alene, men forrige gang, var jeg veldig usikker på om faren kom til og holde ut, da han hadde sykehus angst osv, så i tillegg til han tok jeg med mamma! det var en kjempe god støtte og ha, ingen andre jeg ville hatt der!! er det helt uaktuelt får deg å ha med mor el noe sant?
Trulte76 Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 jeg har ikke født alene men ligget med rier alene før barnefaren kom..jeg ble satt igang og ville vente til ting begynte å nærme seg før jeg ba de ringe han.. Ble bare med 1 time han haha..gikk fortere enn jeg hadde foventet meg. Var jo mye alene på rommet, men de kom jo innom jevnt å såurte hvordan jeg har det..da jeg begynte å få litt vonde rier var de oftere inne hos meg..følte igrunn de var der nesten hele tiden ja.. Så ba jeg de ringe barnefaren da..(lå hjemme med feber stakkar hehe..) For da begynte riene å bli såpass vonde at det var på tide å ringe han..bra jeg sa de skulle ringe da, ellers kunne vel han ha gått glipp av hele greia hehe. Men hadde han ikke vært der den lille timen han var med, så hadde jeg fint greid meg alene altså..får jo god støtte av jordmor og barnepleier.. Ringte jo han mest pga han skulle få være med på fødseln da Var satt igang begge gangene jeg da..så trudde jeg ringte han tidliger med nr 2 hehe..men neida hun kom enda kjappere hehe..var bare en lang halvtime han rakk å få være med hehe..da han kom så begynte pressriene like etter Jeg har heller født alene enn å tatt med noen andre enn BF .. Så du klarer deg nok helt fint skal du se Men han kan jo være utenfor da..kan jo være han ombestemmer seg og vil være med siste stunda..
-kate Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Født alene med nr.2. Ble satt i gang, og fikk beskjed om at det ikke kom til å skje noe før tidligest neste dag og bare kanskje den dagen også... Mannen min gikk i ring og var veldig rastløs, så jeg sendte han hjem, 10 mil unna - det kom jo ikke til å skje noe den dagen alikevel, trodde jeg. Ringte han da det likevel satte i gang, men på grunn av lang vei kom han frem da jeg ble sydd.... Gikk bra å føde alene, men er glad han var med under første fødsel, da er man jo gjerne mer usikker, siden alt er nytt og man ikke aner hvilken type fødsel man får og hvilke smerter man kan vente seg.
Galskapens overhode Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Sambo var med meg i 5 av 32 timer.. Fikk kun med seg åpningsrier de timene, var ute for å røyke da jeg veldig plutselig måtte presse ham ut.. Så føler jeg fødte alene selv om han var der rett etterpå...
*gurimallaika* Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 4. mars 2008 Jeg har et godt forhold til moren min, men klarer ikke å se for meg at jeg skal ligge naken og sprike mens hun er der. Vi hadde aldri en sånn åpenhet mens jeg vokste opp. Har alltid hatt et veldig strengt forhold til kroppen min, og tror jeg har "arvet" det fra moren min. Hun har så langt tilbake jeg kan huske slitt med forskjellige typer spiseforstyrrelser, og det har preget både meg og broren min. Har faktiskt ingen jeg nå kan se for meg å ha med meg.
NormaJean Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 ja, håper du har en god venn eller mor/søster som kan være med. jeg merker at sambo ikke er helt på nett, så jeg har gitt han beskjed om at mamma skal være med også, slik at jeg kan sende han ut hvis det blir for masete. og det gjør jeg IKKE for han sin skyld;) men for min. Orker ikke tanken på å stresse med hvordan han har det og opplever det. hehe, gutter er rare.
Christoffer i magen Skrevet 4. mars 2008 #11 Skrevet 4. mars 2008 En doula er et menneske som har født før og som er med på fødsel for de som ikke har noen til å ha med seg. Man treffes flere ganger føre fødsel for å snakke sammen å se om man trives sammen og hun er der KUN for å støtte deg under fødsel. Dette er noe som er veldig vanlig i USA. Der har de fleste med seg doula selv om gf er med. I sverige der jeg bor finnes det også ganske mange som benytter seg av dette. Både med og uten bf.
Trulte76 Skrevet 4. mars 2008 #12 Skrevet 4. mars 2008 er heldigvis bare 20min unna her da..for de sa til meg også at det kunne da 2-3 dager i værstefall. ble satt igang kl 9 om morran å halv fire på natra kom hun ut.. med nr to ble jeg satt igang kl 3 om ettermiddagen og hun kom ut halv elve samme dag Så kan gå rimelig kjapt ja.. Men jeg hadde kjappe fødsler også da...når det først begynte å skje så var det 5 t med 1. og 2 t med nr 2..så ikke rart han ikke fikk være med så lenge
☆lillastjerne☆ Skrevet 4. mars 2008 #13 Skrevet 4. mars 2008 Jordmor eller/og barnepleier vil nok være mer inne hos deg som alene, enn de vanligvis ville vært sammen med ei som har med bf! Spør på kontroll hvordan dette er,jordmor elr legen du går til kan jo sjekke dette opp!! man kan jo skrive ønskebrev, og da hvis det er muligheter der dere bor, så kan du jo ønske å ha noen så ofte som det går, inne hos deg!!
Phantom´ Skrevet 4. mars 2008 #14 Skrevet 4. mars 2008 Om du føder alene er det helt opp til deg hvor mye de er inne hos deg. Tror du vil få akkurat så mye "selskap" som du selv ønsker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå