Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mamma gleder seg så utrolig masse til å bli bestemor! Hun snakker om den lille jenta i magen min hver dag. Skjønner at hun gleder seg, da det blir hennes første barnebarn og hun har vært alenemor for meg og min bror i 16 år.

Så forstår at det blir stas med ei lita tulle:)

Setter kjempestor pris på hennes støtte og engasjement, men "problemet" er at hun kjøper inn så mye til babyen. Sier at hun ikke trenger å handle noe mer til henne. Kommer stadig innom med søte små klær og håndduker. Vil ikke at hun skal bruke mer penger på babyen nå:) Vet det kanskje er et "luksusproblem" men.... Jeg får bare så dårlig samvittighet, hun har jo ikke så mye penger selv heller.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syntes du er kjempeheldig som har en slik mamma.la henne for lov til å handle til babyn,det betyr nok masse for henne,å gjøre disse innkjøpene,selv om hun ikke har så god råd.

Skrevet

"Sliter" akkurat med det samme. Mamma er alene om økonomiene etter pappa døde og hun kjøper og kjøper, men vet det er pga at hun gleder seg så utrolig mye. Får dårlig samvittighet og sier at vi kan betale tilbake,men det vil hun ikke. Hun vil ha denne gleden så det eneste som jeg kan gjøre er rett og slett å unne henne det. hehehe..Dette blir jo hennes første barnebarn og hun gleder seg nok mer enn oss;) Det er uansett godt å se at hun gleder seg sånn. Har ikke sett det på lenge:)

Skrevet

HEHE.... slik er svigermor her i gården.... er helt vill i nøtta... første barnebarn... :o) har vist kjøpt masse klær, men har ikje fått di enda... Snakker mye om tullemor i magen min helle tiden.... å nå klarer hun snart ikje å venta lengre på ho..... :o) Syns bare det er koselig.... :o) Ho e så herlig svigermor :o)

Skrevet

Jeg har noe av det samme dillema, problemet mitt er at jeg ikke syns det er så hyggelig. Er veldig glad for at de gleder seg, men jeg føler det blir fryktelig mye mas! Jeg føler også det blir mye stress når babyen er født, vil ikke ha barnevakt før babyen er flere mnd og jeg er redd besteforeldre vil bli skuffet over det. Har skilte foreldre, og dermed blir det mange besteforeldre til jenta vår. Hyggelig gjort å gi klær, men jeg syns det blir litt mye av det gode. Jeg føler besteforeldrene tar altfor mye plass.

Skrevet

Er litt annerledes her i gården.

Det ene besteforeldreparet har gitt oss penger til vogn med utstyr

Det andre har gitt oss penger til voksipose, lekegrind og litt annet som vi har sagt vi ønsker oss.

Så vi har handlet inn etter egen smak med besteforeldrene som betalere......

Vet vi er griseheldige!

Skrevet

heldig griser!! her har vi ingen besteforeldre igjen:(((

Skrevet

Mamma er også sånn. Hun var sånn når min søster skulle ha sin sønn også, for 5 år siden.. Og her råder også dårlig samvittighet, hun har jo ikke så mye penger, men kjøper noe hele tiden. I tillegg til å kjøpe og kjøpe, så har hun strikket en sparkebukse og nå en genser i ull..åsså må den jo ha lue til, sier hun..hehe.. Syns hun er så søt jeg, setter så pris på å ha henne!! Å at de vordende bestemødre gleder seg så mye til det nye barnebarnet kommer må vi bare være glade for! :)

Skrevet

Jeg skrev "klageinnlegget" lenger oppe. Jeg er veldig taknemelig for gleden de viser, og entusiasmen. Men jeg er redd for at de vil legge seg opp i for mye også, når de begynner så sterkt. Redd for å få følelesen av å "måtte" gi fra meg babyen med en gang den kommer, for å få kommentarer på hvordan ting bør gjøres osv. Kanskje litt for overbekymra jeg, håper det ikke blir slikt.

Skrevet

dette burde dere nyte!

jeg har ei svigermor som skrek av forfærdelse den dagen vi forlova oss, og hun spør ikke om lillegutt i magen i det hele tatt! Hun skrek når vi fortalte de skulle få et barnebarn, og jeg hater henne skikkelig!

Prøver og informere henne av og til om den lille , men da sier hun bare.. "jaha".. "mhm"... "åja"...

Så ikke klag! Det gjør meg frustrert!

Attpåtil sier hun at vi ikke må kjøpe oss ihjæl, vi som kun har kjøpt barnevogn. Har dårlig råd og forventer at hun kjøper noe av det dyre til lille gutten. Hadde likt og konfrontert henne, men vil ikke gjøre det værre en det er, MEN de har jo trakasert meg i 4 år nå og jeg har bare godtatt alt, og de hakker på sønnen sin og sier aldri at de er fornøyde med han. De sier: " du er jo ikke til å stole på" , " jeg skjemmes over oppdragelsen over deg"... enn og si noe sånt til sønnen sin!!!

F...a...e...n...s kjærring og mann!!! (svigers alltså)

Skrevet

Er i uke 34 nå å min mor er helt i 100 når det gjelder dette barnebarnet som skal komme. strikker å kjøper småting. ringer å spør hvordan jeg/vi har det osv.. men min svigermor derimot, hører ikke et pip. ingen gaver ingen telefoner ingen spørsmål om hvordan jeg/vi har det. Synes dette er verre en å har overivrige besteforeldre.

Skrevet

ta i mot og si takk - tror ikke det hjelper å si noe til slike kommende bestemødre. De gjør da hva de vil uansett, hehe. Her har vi tre sett med besteforeldre (samboers foreldre er skilte og gift på nytt), og de befinner seg på tre forskjellige steder innenfor å bry seg for å si det slik. Mine foreldre er midt på treet: veldig glade og er her for oss, og har gitt et bidrag til barnevogn og kjøpt litt klær. dette er deres 4. barnebarn så de begynner å bli litt dreven, men synes det er ekstra stas når dette er den første jenta og første baby til "liss" jenta deres. Mora til sambo er helt vill - har også gitt bidrag til barnevogna og kjøpt masse saker og fiksa barneseng osv. Faren til sambo og kona derimot, har ikke sett eller hørt noe egentlig. De har vell ringt en gang for å høre hvordan det går.

Tror alle har ulike måter å reagere på i slike situasjoner, og når man er heldig får man bare nyte det!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...