Gå til innhold

Dårlig info av jordmor på ullevål

lillefot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi var på ultralyd i uke 18 på ullevål, fikk vi en jordmor som var knapp og veldig lite hyggelig. Da vi spurte om hun kunne se noe kjønn, ble vi blankt avvist med at det var ikke derfor vi var her. Så virket det som om hun lette litt, men påstod at hun ikke kunne se det. Etterpå har vi vært på 3D, og legen sa med en gang at han var 95 % sikker på at det var ei jente. Og at de fleste ser det. Flere som har hatt en sånn opplevelse på ullevål?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjedelig med en sånn kjip jordmor da. Vi var også på Ullevål og tok ultralyd og kom til en veldig hyggelig og grei dame som tok seg god tid og gjorde det til et nydelig første møte med den lille jenta vår. Hun så først på de viktige tingene som organer, hjerne og ryggrad etc og forklarte hva hun så på og at alt var bra. Til slutt så hun etter kjønn og fant ut at det var en jente (det stemte).

Det er jo i og for seg riktig at det ikke er for å se kjønnet man kommer på ultralyd, og man må ikke fokusere altfor mye på det. Noen ganger kan de ikke se det, hvis fosteret kniper sammen bena f.eks og da må man akseptere det. Men selvfølgelig er det mange som er veldig spente på det og ønsker å vite, og det er da ikke noe galt i det?

Jeg var superspent og ble kjempeglad for å få vite kjønnet. Syntes det ble så koselig og fint da vi plutselig kunne si "hun" og "henne" der vi før hadde måttet si "den", "babyen" og "hun-eller-han". Navnet ble bestemt ganske kort tid etter ultralyden og det gjorde at jeg følte meg nærmere barnet på et vis.

Skrevet

forstår deg godt...man føler seg rimelig shallow,med ei så nebbete jordmor..

har ikke opplevet det på ullevål,men to ganger på aker(sju år siden)

denne gangen skal vi på UL på Ullevål,så håper vi ikke får hun som dere fikk da...

Skrevet

Vi hadde en finsk jordmor på Ullevål som var veldig krass mot oss og sa at hun skulle ta kjønnet til slutt fordi vi var ikke der for å se på kjønn. Var hun finsk, den dere hadde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...