Gå til innhold

Noen med samme erfaring?? .....samme som veldig oppgitt.....Er litt desperat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har aldri skrevet her før, lurer på om det er noen med samme erfaring. Kan bli litt langt dette....

Vi har vært gjennom første runde med IVF, 22 februar fikk vi hcg på 84. De ville gjerne at det skulle vært høyere så vi fikk beskjed om å se det ann.... Måtte gi beskjed om mensen kom. Ingenting har skjedd. Torsdagen etter ny prøve, denne viser 111 så vi får beskjed om at noe er ikke som det skal være, de lurer på om det er en graviditet utenfor livmoren. Gren meg til en ultralyd dagen etter. Ingenting å se, noen plasser. Jeg fikk beskjed om å forberede meg på en spontanabort eller i verste fall om ikkke mensen kom kan det være noe utenfor livmoren. Skal nå inn på onsdag for ny blodprøve og ultralyd evt om noe har vokst som de kan se... Jeg har ikke hatt smerter ant en stikkninger i høyre side ene natten, ingen tegn til blødning i noen former for farge... 4 positive graviditetstester...Mensmurringer under rugeperioden, fremdeles større og vonde pupper.. Sitter tilbake og er ganske lei oss og oppgitt. Hadde forberedt oss på enten et ja eller et nei... Noen som har vært borti noe lignende???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEG HAR NESTEN SAMME ERFARING! Hadde første runde med ivf i des. Første blodprøven viste en hcg på 13. Det var ikke liv laga, men det var noe der. De antydet også til meg om graviditet utenfor livmor. Jeg fikk en blødning etter noen dager. Bare en dag eller to. De ville følge meg opp til prøven var på 0, så ved neste blodprøve var den på 16, så 16 igjen, så 10 og til slutt 0. Det tok 5 uker før den var på 0. Uka før den var på 0, hadde jeg småblødninger hele tiden.

Men du har jo mye høyere hcg, så kanskje ikke helt lik situasjon som meg. De sa til meg at det burde være på enten over 25 for å være positiv. Jeg skal krysse fingrene for at prøven din stiger bra, og at alt er i orden. Lykke til!

Skrevet

Heisann, takk for svar :) Har vært mye frem og tilbake her. Fikk bekreftet en graviditet utenfor livmoren på onsdag. Den steg fra 84 til 111 til 442 på onsdag. 1% sjangs for at dette skulle skje... Fikk satt en cellegift sprøyte i går så nå håper de at kroppen ordner opp selv. Skulle heller gjerne ønske at hcg'en ble lavere. Må bare vente på at dette skal funke, og det er det ikke helt sikker at det gjør, tar 3-5 dager før jeg evt. merker noe vondt.. Skal ta nye tester mandag så håper at nivået blir lavere. Om ikke kan det være aktuelt med en til sprøyte og evt operasjon. Syntes det er en helt forferdelig situasjon å være i...har lyst til å være ferdig med dette no....

Skrevet

Stooor trøste-klem til deg, vet hvor trist du er nå... Min hcg sank fra 81 til 23 på 6 dager, så jeg går også bare og venter på blødningen nå. Gruer meg!

Klem

Skrevet

Off, føler virkelig med deg. Du skal få en stor trøsteklem tilbake :) Det er ikke noe kjekk situasjon å være i. Vi får ta med oss at vi i allefall har har fått en hcg stigning og at det går bedre med oss begge neste gang.

Klem

charlie79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...