Gå til innhold

Nå blir det kanskje livets alvor snart

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg vite, da jeg kom på skolen for å hente min 7 år gamle datter etter skoletid, at en gutt i klassen hennes hadde kasta opp. Venninna til dattera mi kasta opp i slutten av januar, da slapp vi å bli smittet, selv om dattera mi og ho hadde gått tett oppi hverandre like før det skjedde. I dag kasta han gutten opp midt i klasserommet i timen, så nå kan mange elever være smittet. Tenk om dattera mi må til pers nå innen få dager. Jeg håper inderlig vi slipper unna denne gangen også, men det spørs nå. Hjeeeeeelp!

Jeg ringte hjem til han gutten som kasta opp i dag og spurte faren hans hvordan det hadde gått med han etter at han kom hjem, og stakkars gutt, han hadde visst kasta opp flere ganger etter at han kom hjem så. Dette er sikkert smittsom omgangssyke.

Fyfaen, som jeg gruer meg nå. Det blir et helvete den dagen vi får omgangssyke her hjemme. Dattera mi gikk helt fri for det i hele første klasse, nå er halve annen klasse gått, vi har sluppet unna hittil. Men det spørs om ikke det blir livets alvor nå. Faen også!! Mars er en måned for epidemier også. Vinteren er ikke helt slutt ennå, og dessuten så er det ofte at det går omgangssyker tidlig om våren. Når vi kommer til mai, da er sesongen for omgangssyker stort sett forbi, frem til skolestarten i slutten av august. Riktignok begynner skolen i Norge i midten av august måned, men epidemiene er ikke merkbare før i slutten av august, begynnelsen av september. Forkjølelse pleier å komme på begynnelsen av skoleåret. Deretter kan omgangssyker dukke opp.

Mars er en oppkastmåned, det har jeg selv erfart før, og jeg har hørt mange andre fortelle at de har hatt omgangssyke i mars.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omgangsyke er nok desverre bare noe som kommer og går.....Når en har barn i skole og barnehage er det lite vi får gjort. Vi har fem barn hjemme hos oss og noen ganger føles det som det ikke har noen slutt.

Skrevet

Du er syk i hodet. Eller bør jeg si spy i hodet?

Skrevet

Sånn er livet..

Har hatt sine omganger her også..først stesønnen min kastet opp ei natt..på lakenet og det hele..bare kastet det..iik..kjøpe nytt..

Så på dagen var eldste jenta mi som kastet opp..2-3 dager så kastet minstejenta mi opp i senga si..og det lakenet ble også kastet..hun bruker som regel våkne å rekke do..men virker somm denne omgangsyka kommer veldig kjapt og momentant..

Men de slapp billig unna..kastet bare opp 1-2 ganger hver..så var det over..håper di jente slipper like billig unna da..

Skrevet

he he he..

Kan ikke være alvor

Skrevet

Hehe, nok et spyinnlegg fra Nøffemor. Tror det er et par uker siden sist, så har igrunn venta på et nytt innlegg.

Skrevet

Åsså hun stakkar som ville leve resten av livet uten oppkast, men nå slipper hun hvertfall at noen ser ned på henne av den grunn....d var nå enda godt..... e det muuuuuulig!!!!!!

Skrevet

OMG!!

Kan man virkelig ta dette alvorlig??

Skrevet

He he :) Godt å kunne trekke på smilebåndet innimellom :)

Når jeg leste overskriften, så tenkte jeg automatisk at det var alvorlige ting, her inne så er det jo innimellom aborter, dødfødsler og skader på barn. Men da jeg så hvem som hadde skrevet det så visste jeg vel sånn cirka hva jeg kunne forvente :)

Jeg jobber i barnehage, omgangssyke har vi flere ganger i året som regel :)

Skrevet

Hæ? Skjønte ikke den jeg... Hva er problemet? Alle barn (og forsåvidt også voksne) har jo oppkastsyke innimellom. Er jo bare noe som hører med til det å ha barn det. Nei, ser virkelig ikke hva som er problemet jeg? Mulig det er jeg som er ekstra blond i dag :)

Skrevet

nøffemor er besatt av spy skjønner du. Dette er vel 7 eller 8 innlegget om spy.

Skrevet

Beklager å si det, men har du ikke større bekymringer enn omgangssyke så ta deg et glass rødvin og slapp av:)

Skrevet

haha...

Noen har fritidsproblem el hva??

spyspyspy...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...