mum&boyz Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Hei Lurer på hvor ofte dere går til kontroll nå? Jeg har gått en gang i mnd, og nå skal jeg begynne gå hver 14dag, en hos henne en hos legen... jordmor mente at det var så kort tid igjen! Er jeg bortskjemt med kontroller el? kanskje legene har lite å gjøre her? hmm.. ELLER har kanskje jordmora mistanke om at bebisen kommer tidligere? hah en ting er å få for lite kontroller, men det er noe å få for "mange" også... =)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 vet ikke hva som er vanlig, men jeg har vært på 4 kontroller 2 hos legen 2 hos jordmor er i uke 33 nå.. skal vel på 2 i mars og kanskje jeg rekker 2 i april..
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Tror det er vanlig å ha oftere kontroller på slutten. Jeg har risikosv.sk. men kontrollene på sykehuset har det variert litt - første gang 2 uker, 2. gang 4 uker og nå 3 uker mellom. Skal bli litt oftere etterhvert har jeg skjønt (er i uke 32). Jordmor har jeg vært hos mellom kontrollene på sykehuset, men på sykehuset nå i går var de veldig opptatt av at jeg fikk sjekket et stigende blodtrykk ofte, så skal til jordmor om en uke. Det spørs mao på hvilke tilstand man er i helsemessig så vidt jeg kan forstå.
Gjest mphs Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Jeg har vært en gang hver 4-5 uke frem til uke 36. Nå skal jeg neste gang i uke 38 og så i uke 40.
Mojo med trollungen Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 hei er i uke 32 nå, legen ville jeg skulle begynne med hver 14 dag men jeg sa det ikke var nødvendig og at jeg kom tilbake om en månde. Skulle det være noe tok jg selv kontakt. Ja jeg har bekkenklsning o er sykmeldt, men bortsett fra det har jeg ingen plager eller symptomer og syns ikke det er nødvendig å gå til lege hver 14 dag enda.. men bare hyggelig når man får slik oppfølging
mum&boyz Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2008 hmm da er det kanskje vanlig! Sist jeg var gravid hadde jeg nesten ingen kontroller på slutten pga av ferieavvikling etc hos jordmor/lege.. jaja..
mum&boyz Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. mars 2008 Ja hyggelig med oppfølging! Kanskje bare jeg som enda går å tror at det er leeeeeeenge til babyen kommer... hm..
Mojo med trollungen Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Hehe Jeg syns 2 månder er en god stund, og orker ikke stresse og styre enda, men som legen min sa på kontroll idag at fra uke 35,36 begynner babyen å legge seg med hodet ned så kansje derfor dem vil ha litt oftere kontroller for å sjekke når hodet festes Men uke 30,31,32 syns vi fortsatt ahr tid på oss, kansje ikke leeeeeeeeeeenge, men en stund gå på de kontrollene du selv føler for
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå