Gå til innhold

Fy søren å flaut *ille*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er forholdsvis nygravid og superduperkvalm konstant. Jobber i barnehage, joda, greit nok det. Sliter litt, men kommer meg gjennom dagen. MEN, jeg jobber på småbarnsavdeling og igår stod jeg i bleieskiften etter lunsj. Typisk fikk jeg drittbleie på drittbleie, noe som normalt ikke er noe problem, men kjente egentlig at dette går feil vei. Men, skulle jo klare dette, så når fjerdemann kom og jeg åpna bleia så spydde jeg over hele gulvet, da sa det stopp. Og det var så ufattelig flaut, går jo ikke an liksom, fikk noen litt rare blikk, mens noen begynte å le. Heldigvis kom det en og tok over drittbleia mens jeg skamfull fikk vaske opp spyet mitt (ÆSJ)

Føltes som et skikkeliig nederlag og synes egentlig ikke de jeg jobber med tok det så veldig bra, kunne jo ikke noe for det akkurat.

Idag er jeg hjeme med minstejenta, hun har ørebetennelse, sleit skikkelig med å ta drittbleia hennes også istad og det er min egen datter liksom.

Vet ikke hvor jeg vil med dette egentlig, måtte bare fortelle det til noen som kanskje også vet hvor dritt det er å gå kronisk kvalm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om du kanskje skulle ta det med ro noen dager?

Ev. så kan du jo be om å få litt andre oppgaver på jobb for en periode.

Tips på hjemmefronten - holder man for nesen (neseklype f.eks.) så kjenner man ikke lukt så godt

(har vært kvalm siden uke 6-7 og er snart i 33....)

god bedring!

Skrevet

ja jeg får se når jeg kommer imorgen...kan jo hende det går litt automatisk at noen andre tar drittbleiene for meg en periode...+ at det er jo ikke hver dag jeg har bleieskift, går etter vaktene..puh

Skrevet

Hvis du klarer resten av jobben din uten å kaste opp, tenker jeg at du bør be om litt tilrettelegging. I en periode til kvalmen går over, bør du få slippe drittbleiene. Det er jo ikke noen god situasjon for hverken deg eller barna om du skal stå der å spy hver eneste gang du skal skifte på dem.

Skrevet

Nei, stakkar:) Men minst halvparten av oss er kvalme under graviditeten og du stiller opplagt for strenge krav til deg selv når du bytter haugevis av drittbleier til tross for kvalmen. Ta en samtale med sjef og kollegaer. Kanskje du kan slippe akkurat den delen av jobben en stund. Har de vært gravide selv forstår de deg nok godt:)Trøst deg med at de fleste blir bedre etter 12-14 uker. Kanskje ingefær, enten fersk eller i kapselform kan hjelpe. Har hvertfall hjulpet meg ende.

Skrevet

uffda..vet de at du er gravid da?

Jeg er ikke kvalm heldigvis, MEN jeg brekker meg av ingeting..noe jeg synes lukter kvalmt eller ser ekkelt ut kan jeg brekke meg av..ting som jeg ikke brakk meg av før..

Når du i tilegg er kvalm og synes det var ekkelt..så skjønner jeg godt du spydde..for ting du ikke følte noe problem før, kan føles skikkelig ekkelt nå som du er gravid.

En liten episode jeg hadde da jeg var gravid med nr2 hehe..nesten latterlig..jeg hadde kjørt på en flaggermus. Daværende samboer (nå ex) så jeg hadde en flaggermus på støtfangeren..den så helt hel ut og ikke noe ekkelt med den..MEN jeg synes det var skikkelig kvalmene og brakk meg..

Han bare kastet den utenfor ved parkeringsplassen..sa ktten tar den sikkert.

Noe de ikke gjorde..og da jeg fremdeles så den ligge der neste dag så brakk jeg meg og brakk meg..måtte be sambo fint om å fjerne den ut av mitt syn ja.

Tenk å brekke seg av ei dø flaggermus da..ikke luktet den hell hehe..

Skrevet

Hei. Kjenner meg godt igjen. Jeg kaster ikke opp da, men brekker meg veldig. Heldigvis jobber jeg ikke i barnehage. Det har ikke med lukt å gjøre heller for min del, ser jeg bæsj brekker jeg meg. I går natt var jeg så heldig å våkne midt på natten (pga vanlig dobesøk) og kjente en ekkel lukt. Sjekket til dattera mi, og hun hadde mistenkelige brune flekker på hele ryggen helt opp i nakken. Sengen var full også. Måtte bare ta henne opp og sette henne i dusjen og spyle. Jeg tror jeg brakk meg sånn 30 ganger i løpet av den prosessen. Blææ. Det har blitt bedre nå når jeg vanligvis ikke er kvalm lenger, men må virkelig konsentrere meg om noe annet når jeg skifter bleier for å ikke brekke meg. Det samme gjelder offentlige toaletter. Har aldri hatt problem med noen av delene før. Merkelige greier. Men du kan vel helt sikkert få tilrettelagt slik du slipper bæsjbleiene i en periode.

Skrevet

Uff, det er ikke moro når sånt skjer, hverken for deg eller barna. Et tips er å ha en tube med Menolatum liggende, og smør deg under/inni nesa med den før du skifter bæsjebleier. Den eneste lukta du kjenner da, er menolatum (bruk masse). Lykke til :-)

Skrevet

Ååååh! Kjenner meg igjen gett! Jeg jobber også i barnehage. Måtte til slutt si ifra at "beklager,men må jeg tørke romper og bytte bæsjebleier så spyr jeg!".For det gjorde jeg faktisk også! To ganger!:). Det var en fæl periode. Var nok å gå forbi et barn som hadde bæsjebleie,så kom kvalmen veltende. De andre ansatte kjenner meg jo,og vet at det vanligvs ikke er noe problem,så for dem var det helt ok at jeg ikke tok bleieskift i en periode.Heldigvis gikk den verste luktfølsomheten min over etter ca 4.mnd.Men slett ikke gøy å slite med å tørke sin egen sønn i rompa! Men det måtte jeg jo! . Holdt pusten og holdt for nesa om hverandre;). Det er en kjiip periode,men det går over:).Hold ut!

Skrevet

Uff, føler med deg. Jobber i barnehage selv, og hadde ikke tenkt å fortelle om graviditeten så tidlig, men da jeg åpnet den første bæjebleia i svangerskapet kastet jeg opp over beina til ungen.. Heldigvis skjønte kollegaen min det kjapt og bare husjet meg vekk. Siden har jeg vært fritatt for drittbleier :-)

Skrevet

Jeg vil si at det er normalt å være ekstra følsom på lukt, særlig ubehagelige lukter, når man er kvalm. Jeg kunne også veldig lett brekke meg at drittbleier når jeg var nygravid, noe jeg ikke pleier å gjøre ellers.

Skrevet

Hvordan reagerte barna på at du spydde på gulvet? Unger er ikke vant til å se voksne folk spy ukontrollert på gulvet, så de reagerte vel på det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...