Gå til innhold

Hvordan avvenne han med det siste måltidet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poden sover veldig godt på natta. Han legger seg kl 19 og sover til kl ca kl 5 før han vil ha mat. Han kan våkne et par ganger, men da gir vi bare smokken og da sovner han igjen. Men hver natt så våkner han ca kl 5 og da sovner han ikke får han får mat. Prøvde å bare gi han smokken og la han gråte litt, men da det hadde gått 1 time ga jeg han mat og da sovnet han med en gang. Han får 2 prosjoner med grøt og litt middag så skulle tro at han skulle klare seg natta igjennom

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første kan man ikke forvente full nattesøvn før de spiser 3 fulle måltider fast føde hver dag, ifølge HS. Dessuten holder han seg ganske lenge da, ti timer uten mat, det er jo bra. 5 er jo morgen, hva forventer du?

Lot du han skrike i 1 time før du ga mat, ganske utrolig spør du meg...

Skrevet

Nei han skreik jo ikke i 1 time. Det hadde jeg aldri klart..... Så da synes du at han skal fortsette å få det måltidet kl 5 enda. Det var bare det jeg ville ha synspunkter på....

Skrevet

jeg har fått beskjed om at det er ved 2 måltider fast føde om dagen at man kan begynne å forvente søvn hele natten, eller i det minste nattavvenne.

vi reduserte mengden melk han fikk med 30 ml for hver natt til det tilslutt ikke var noe melk igjen - da fikk han vann og smokk hvis han våknet. appetitten på dagen økte kraftig etter bare en dag! ammevarianten av dette er å amme kortere og kortere for hver natt.

man kan kutte tvert også, og bruke skrikekur. mange jeg kjenner har gjort det og det hanr funket bra. kan ikke uttale meg om det i og med av vi ikke brukte den - minsten er bare 5,5 måneder og og man skal ikke bruke ferber på barn under 6 måneder visstnok.

lykke til!

Skrevet

Takk for koselig og informativt svar. Sønnen vår er 7 mnd, men tror uansett ikke at skrikekur er noe for oss. Blir nok amming kl 5 en stund til og så håper jeg at han plutselig en natt sover til halv sju:))

Skrevet

Hvor gammel er han da?

Skrevet

skjønner, men du kan jo prøve vann.

uansett hva du gjør vil han nok en dag sove hele natten gjennom og vel så det, og vips så er han ute og flyr hele natten, og så plutselig flytter han ut - og man blir sittende igjen og savne denne tiden. :)

Skrevet

Ja, fortsett å amme kl fem, fin frokosttid foreløpig. Dette ordner seg av seg selv, tror nå jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...