Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk i dag vite at det går omgangsyke på barnehagen der sönnen min går. Har ei lita jente på 3 mnd og mener å ha lest et sted at det ikke er bra at disse små får omgangsyke! Bör jeg holde sönnen min hjemme fra barnehagen for å forhindre at vi får smitten inn i huset? Hva ville dere gjort? Og er det noen av deres småtasser som har hatt omgangsyke når de var så små? Hvordan gikk det i såfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer du? I så fall har jeg hørt at de ikke så lett får dette...?

Har en venninde som har datter i småskolen, der var det smitte og hun fikk dette. Knerten hennes på 3-4 mnd ble ikke smittet, tror nok det skal gå bra.

Skrevet

Hele familien på 5 inkludert babyen på 3 mnd hadde omgangsyke i forrige uke. Babyen var den som fikk det lettest. Gulpa litt mer og hadde fler besjebleier enn vanlig. Passet bare på å amme mer enn vanlig og så gikk det greit. Merket jo at han hadde vondt i magen og han var urolig. 4 og 5 åringene hadde adskilig dårligere almenntilstand enn babyen. Tror så lege de ammes så får de det ikke så hardt.

Skrevet

Vi hadde omgangssyke når gullet var 3mnd korr. Det er viktig å holde de hydrerte. De skal ha minst 3 våte bleier pr dag ellers må de legges inn for å få nok væske. Var det de sa på legevakta.

Skrevet

men, jeg ammer dessverre ikke lenger......................:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...