Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Og har bestemt at bryllupet skal være på termindagen min............ så da så...
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Sukk, disse familiene... Hvorfor skal det være så komplisert alltid... Hvorfor kan man ikke bare være glad i hverandre og vise omtanke og hjertevarme?! Hva har din søster å si til sitt svært merkverdige valg av bryllupsdag? Er hun redd du skal få for mye oppmerksomhet?
Maritbrud Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Hei Visste søsteren din hvilken dag du har termin på når hun bestemte seg for bryllupsdato?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Vel.... hun vil til italia på bryllupsreise, og vil reise kort tid etter bryllupet, og i juli er det for varmt for det... derfor blir det august. Hun kan ikke gifte seg senere i august, eller i september, for det blir for nærme dagen da gubben hennes giftet seg første gang.... Hun vil nok helst ha litt oppmerksomhet ja.. det er bare sånn hun er :-) Og ikke minst gjør hun nok en del for å "overgå" bryllupet til meg og mannen i fjor... Men, hun vil veldig gjerne at jeg skal være i bryllupet, og også at jeg skal synge i kirken... så jeg blir aldri helt klok på henne gitt...
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Hvis dere ikke bor langt fra hverandre, så er det jo ingen grunn til at du ikke skal kunne reise, med mindre du føder der og da selvfølgelig. Det er jo de færreste som faktisk føder på termin ;-)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Ja, hun har visst om termindagen min lenge før datoen til bryllupet ble bestemt ;-) HI
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Det er sant det... Det er forsåvidt kun hvis jeg føder den dagen, eller de siste dagene før jeg ikke kan komme. Men jeg tror ikke jeg kommer til å synge dersom jeg har født f.eks siste uka. Og som høygravid har man ofte lite pust til synging også... Sannsynligvis vil jeg kunne være tilstede, men det må jo beregnes med at jeg kanskje ikke kan det... HI
Vannmann35 Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Burde ikke det at søsteren har mulighet til å være til stede, være viktigere enn at dagen ikke tilfeldigvis er en uke før typen giftet seg forige gang? Jeg bare spør... Hadde blitt veldig lei meg hvis jeg ikke kunne vært til stedet i min søsters bryllup, men selvsagt - å få barn hadde nok vært den største gleden :-)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 Ja, for meg er barnet mitt viktigere... Og hvis bryllupsreise er viktigere for henne, så er det hennes valg. Jeg synes det er trist å kanskje ikke få vært der, men satser på at jeg er der. Tror jeg selv hadde planlagt annerledes, men hun og jeg er veldig forskjellige :-) I mitt bryllup måtte mamma dra hjem kort tid etter middagen, fordi hun ble veldig dårlig, og det er jo også veldig trist. Men det får man jo ikke gjort noe med. Får jeg ikke vært der er det bare sånn...
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 Jeg synes det lukter litt misunnelse begge veier her. Det er typisk oss kvinner å bli mistenkelig overfor andre kvinner og surmule over at de tar oppmerksomheten fra oss med vitende og vilje. Det er antakelig like viktig for søsteren at deres dag faktisk blir deres dag, og ikke deres, og eksen hans' dag! På samme måte er det viktig for HI at hun har termin den dagen. For ham er det kanskje faktisk viktigere at han tilkommende kone ikke blir hans i samme periode som eksen, enn at hans tilkommende svigerinne skal føde samme dag. Vi oppfører oss som om bryllupet bare er en dag for oss jenter og at mannen faktisk ikke har noen interesse eller har noen ønsker for dagen. Nå vet vi vel heller ikke om søsteren visste at denne dagen var termindag. Det er pussig hvordan "alle" her inne roper ut om at den dagen man gifter seg er SIN dag, og at man ikke skal bry seg om hverken mødre eller andre som protesterer på dette og hint, men når det plutselig snus, så er det galt også...
Maritbrud Skrevet 4. mars 2008 #11 Skrevet 4. mars 2008 Les lengre opp anonym.....søsteren visste det var termindag når hun la bryllupet på samme dato
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #12 Skrevet 4. mars 2008 Heisann HI her Joda hun visste om termindagen. Faktisk så er ikke dagen sånn veldig stort problem for meg, annet enn at jeg ikke helt forstår greia når hun sier ting som at: " det er jo veldig viktig for meg at du er i bryllupet mitt, og du skal jo synge i kirken" Jeg kan jo faktisk ikke love å være der, eller love å synge, selv om jeg sannsyligvis kan. Hadde DET vært veldig viktig, hadde hun vel valgt en dato som var noe lenger unna termin, var egentlig tanken min da... Og da tenker jeg vel at det egentlig ikke er så viktig for henne som hun vil ha det til. Forøvrig hadde hun planlagt det meste av bryllupet før hun fridde.... så han er ikke spurt om så veldig mye på forhånd ;-) La det vel også ut for å se litt hvordan reaksjonene her var, og synes det er veldig fint at du kom med et innlegg med en annen vinkling :-D
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #13 Skrevet 4. mars 2008 Anonym over her ;-) Så det nå ja, og burde vel lest bedre. Nå vet jeg selvfølgelig ikke hvordan familieforholdene er her, men jeg synes nå det er litt trist om det virkelig er slik at den ene forsøker å overgå den andre. Min erfaring er at man oftere tror enn vet at det er slik, og dermed skaper man sin egen uhygge. Holder alikevel på det jeg sier over om at dersom søsteren hadde skrevet inn her, og presentert det fra sin side, der hun forklarer hvorfor hun ønsker akkurat denne dagen, så er jeg sikker på at hun hadde fått masse støtte her hun også. For alt vi vet så kan den dagen ha vært den eneste ledige datoen om de skulle få det innenfor tiden de ønsket. Jaja. Bare glad jeg ikke har et slikt forhold til min søster.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #14 Skrevet 4. mars 2008 HI igjen her... Vet ikke om det har noe med saken å gjøre.... Men det at jeg er gravid, med nr to, er nok veldig sårt for søsteren min. Hun begynte å ønske seg barn da jeg fikk førstemann, og har foreløpig ikke blitt gravid. I tillegg "rakk" jeg å gifte meg før henne, og det plager henne nok også en del. (Det var ikke noe mål for meg å bli gift før henne altså...) Hun er eldre enn meg, og skulle nå helst ha vært gift og fått barn for ti år siden... og det er jo ikke så lett å få gjor noe med... Synes det er supert at hun har fridd, og at hun skal gifte seg :-)
ChellBell - har født! Skrevet 4. mars 2008 #15 Skrevet 4. mars 2008 Utrolig kjedelig... da hadde jeg blitt lei meg hvis søsteren min gjorde det! :/ Av alle datoer liksom!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #16 Skrevet 4. mars 2008 .... men jeg må nok være enig i at hun burde vite at å velge akkurat den datoen kunne skape unødige konflikter ;-) Hilsen "annen vinkling"-anonym
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #17 Skrevet 4. mars 2008 Hei "annen vinkling"-anonym Ville bare si at vi ikke har noen konflikt egenltlig da.. selv om jeg "syter" litt her ;-) Vi har pratet om bryllupet hennes i halvannen time på telefon i dag. Hun spør meg en del om planlegging osv... jeg gir tips fra ting som vi gjorde som var lurt eller ikke lurt, og skal være med på brudekjoleprøving... (forloveren hennes bor langt unna)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #18 Skrevet 4. mars 2008 Det var jo godt det da! Får håpe du enten føder så tidlig at du er i god form til bryllupet (men ikke for tidlig, selvfølgelig), eller kniper igjen til dagen etterpå ;-)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #19 Skrevet 4. mars 2008 He he... jepp.. satser på å føde 08.08.08 :-D Gikk forøvrig to uker over med førstemann, så kan jo likegjerne gå to uker til etter bryllupet sånn sett... hehe... HI
☆lieela Skrevet 4. mars 2008 #20 Skrevet 4. mars 2008 Få som faktisk føder på SELVE termindagen, men uansett-hadde søsteren min gjort det hadde jeg blitt drit forbanna..helt ærlig! :/
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #21 Skrevet 4. mars 2008 Er IKKE forbannet altså... Unner henne absolutt drømmebryllupet hennes... så syntes kanskje mer det var litt rart at hun valgte den datoen... HI
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #22 Skrevet 4. mars 2008 Hun gjør det GARANTERT fordi hun er sjalu på deg! Siden du er gift og har barn og ikke hun som er eldst! Typisk storesøstre å være sjalu på lillesøstre. Hilsen lillesøster som er erfaren på området!
Kjukka Skrevet 4. mars 2008 #23 Skrevet 4. mars 2008 Pass på å få rier i kirka da... Hadde jeg gjort... Litt teit om du føder dagen før da, og sikkert ikke kan delta i noe brylupp i det hele tatt. Jeg hadde blitt rimelig fornerma om søstra mi, valgte akkurat den dagen, når hun hadde hatt 364 andre dager å velge i.
Mamman til Mari Skrevet 4. mars 2008 #24 Skrevet 4. mars 2008 Ja, dette var et meget rart valg av søsteren din :-( Men må si du takler det på en god måte!!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #25 Skrevet 4. mars 2008 Til dere tre siste... Først av dere tre: tror faktisk ikke hun gjør det fordi hun er sjalu, selv om hun nok er litt misunnelig. Og jeg skjønner at det med barn er sårt, når man har prøvd en stund og det ikke går. Nr to: Jeg håper jo at jeg enten har født over en uke før, eller at jeg venter til dagen etter... for vil jo gjerne være med da :-) Og du siste: Takk for at du synes jeg takler det bra. Det er jo søstra mi, og jeg vil jo at hun skal ha et bryllup som HUN er fornøyd med. Det er jo HENNES dag (og mannen da...), så jeg har jo ikke noe med det da... ;-) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå