Gå til innhold

Bryr kvinner seg mer om barna sine enn menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En forskningsrapport indikerer nå at mødrene bryr seg mer om barna enn fedrene. Hva tror dere - stemmer dette?

Hjemme hos oss er det i hverfall IKKE sånn.. Her kommer mannen min springende opp trappa fra jobben hver dag og legger nesten fullstendig beslag på datteren vår resten av dagen.. Føler meg nesten helt overflødig når han er hjemme, jeg :)

Abigail

Abigail

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje noe i det....

Begynner å bli redd for at det har skjedd her hos oss........ jeg ser det ikke selv enda, men noe han sa her om dagen indikerte at han hadde følt seg oversett.

Skrevet

Jeg tror kanskje vi bryr oss på en annen - men ikke nødvendigvis bedre - måte. Sånne undersøkelser må man bare ta med en klype salt. Forutsetningene for undersøkelsen og vinklingen på spm kan jo helle i favør av det feminine. Det vet vi jo ingenting om.

Skrevet

Nei, at fedre bryr seg mindre om barna sine enn mødrene gjør ;-)

Skrevet

Hjemme hos oss er det ihvertfall IKKE slik..

Men jeg leste en gang at den som er "minst" glad i barnet er farfar... Pga han kan aldri vite 100% sikkert at det er hans kjødelige barnebarn:-) hehe.. Eneste som kan være 100% sikker på at det er ens kjødelige barnebarn er mormor:-)

Skrevet

Jeg tror det kan stemme i mange tilfeller. Min mann er veldig glad i sine barn. Men han legger mye mer vekt på seg og sitt velbefinnende i mange saker. Mens eg tenker først barna, så meg.

Min mann kan fint reise vekk i dagevis fra ungene uten problem. Mens jeg savner dem grenseløst mye mer. Han har også mye mer behov for bortetid fra ungene enn meg.

Skrevet

Hos oss er det litt sånn det er..

Jeg har hele ansvaret alene og han kjemper ikke for å ta del..hmmm.. Jeg gir han ingen grunn til å kjempe så det er fritt frem for han å spørre liksom...Men nope!

Jeg tror også at mammaer bryr seg på en annen måte enn pappa:-) Ikke alle det stemmer på da:-)

Skrevet

Tror ikke jeg er noe mer glad i datteren vår en Pappaen. Han simpelten elsker vår lille suppe. Men at mitt omsorgsbehov er sterker en hans, er det ingen tvil om her i huset:-)

Skrevet

Morsinnstinkt er ikke bare et ord.

Naturen har skapt oss slik, er vel ikke en bombe det.

Skrevet

Jeg tror kvinner viser sin kjærlighet for barna på en mer åpen måte enn menn, men jeg tror ikke de er mer glade i barna sine enn fedrene er....Men hvordan skal man kunne måle noe sånt, egentlig? ;-) Selvfølgelig har kvinner et unikt "forsprang" siden vi har båret barnet fram og kjent dets bevegelser før det kom til verden, men tror ikke det har så mye å si i den store sammenhengen.

Skrevet

Ser det blir påstått i et intervju i Adressavisen i dag, men det er ikke på bakgrunn av en rapport, men etter det jeg forstår den personlige meningen til T. Bongard (forsker i human adferdsøkologi ved NTNU).

Og jeg kan ikke se for meg verre svada!

Greit at ENKELTE menn kanskje bryr seg mindre, men min mann (og de fedrene som fins i vår omgangskrets) er akkurat like glade i og engasjerte i sine barn som det vi mødrene er! Som min mann sa det ... jeg kunne gjerne gått hjemme fulltid fra mini ble født og til han blir konfirmert! Mini og pappaen her er så glade i hverandre at jeg noen ganger føler meg litt overflødig :-(

Jeg ser og opplever at han er minst like glad i gutten vår som jeg er, og blir provosert av at noen kan undergrave den kjærligheten og omsorgen han og mange andre menn har til sine barn.

Skrevet

Nei, mannen min er nok like glad i jenta vår som det jeg er.

Skrevet

Her i huset har vi den klassiske fordelingen at det er jeg som gjør alt det praktiske mht ungene.

Dvs klær, mat, fritidssysler, lekser, lege, tannlege osv.

Han tar sin del hvis jeg sier at han må. (Dvs.. i morra kl ... må du ....)

Men han elsker ungene like mye som jeg.

Tror kanskje dette blir omskrevet til "mer omsorg"...

Skrevet

Her i huset går det for det samme hvorvidt det menes kjærlighet eller omsorg. Mat, bleier, legging, stå opp om morran osv. deles likt, og han tar alt slikt på eget initiativ.

Skrevet

Nei, ikke i vår familie i alle fall. Vi responderer ulikt, men følelsene våre er like varme.

Skrevet

Takk, Tingeling for at du gjorde meg oppmerksom på at det kun var en uttalelse og ikke forskning! Jeg satt nemlig her og var litt sjokkert.. Godt å høre at de fleste her inne mener det ikke stemmer!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...