Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som vet hvordan jeg kan regne ut hvor stort barnet blir,i forhold til symfyse-fundusmål? Ser ut til at jeg kan få en KJEMPE baby;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må estimeres på sykehuset med ultralyd. Har to store barn (4,3 kg og 4,9 kg). Har hatt høyt SF-mål begge ganger. Har fått estimert babyen som ligger i magen nå, og pr i dag ser det ut til at jenta blir på nærmere 5 kg. Det er myyyyyyye og ja, jeg gruer meg til fødselen....

Spør jordmor evt føden om estimering!

Skrevet

Du kan iallefall ikke beregne ut i fra Sf- målene, Da hadde jeg i så fall skulle hatt MEGA bebien de to forrige gangene.. Da lå kjempe laaangt over det grønne feltet, men bebiene var bare 3200 og 3300 g.. Ligger langt over nå også, 32 cm i uke 29, men ingen mega bebi denne gangen heller...

Skrevet

ok,skal til sjekk på ul,for å finne ut hvor stor han er..Har 2 jenter som var over 4 kg,og denne gangen er symfyse målet langt over det grønne feltet..med jentene var jeg i øverst på det grønne feltet. men som bruden-07 sier,så trenger det kanskje ikke ha betydning?

Skrevet

Jeg spurte legen min om akkurat det der i dag, og hun sa at symfyse-målet er en indikator som reguleres både av størrelsen på livmor, mengden fostervann, størrelsen på baby og det man har av fett på magen selv. Siden vi alle er forskjellig og har forskjellige svangerskap, kan man ikke fastslå hverken babyens størrelse eller mengden fostervann utfra disse målene. Eneste som kan estimere babyens størrelse er ul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...