Sivalur Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Jeg sparer i mitt navn. Ulempe for meg nå, jeg må skatte av det. Ulempe for han senere (dersom det blir mange penger da) - kan få problemer med å få stipend fra lånekasse. Vet ikke heller når han har krav på å bruke penger som står på sparekonto i sitt navn, og vil jo ikke at han skal sløse de vekk på kino og godteri når han blir 15 f.eks. Husker ikke alle fordeler og ulemper, men Dine Penger anbefaler å spare i mors navn. Gå på dinepenger.no og søk på sparing til barn eller noe slikt, så finner du sikkert noen gode svar.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Kommer jo an på hvor mye du kommer til å spare. Overformyderiet er jo der for at vi foreldre ikke skal bruke penger som barna eier til "tull". Vi sparer til barna og til barna hos oss. Rene gaver går til barnas konto, eller til fondet, og penger som vi kanskje får bruk for (til lappen og andre utgifter vi vet vil komme) går inn på en konto vi disponerer. Besteforeldrene har åpnet en konto i barnets navn, men den er sperret til barnet er 25.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå