Gå til innhold

Permisjon igjen - kun en liten undersøkelse:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange er det her som har en mann med ønsker om å være lenger hjemme enn de 6 ukene, men du vil ikke og nekter ham det?

Hører jo stadig om at det finnes menn som blir nektet permisjon av mor, og da lurer jeg litt på om noen av deres menn er blandt de?

Trenger ingen diskusjon her altså, bare interessert i en helt ærlig uttalelse:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spurte pappan i går.... han sa NEI.

Skrevet

gubben var hjemme i 4 uker sist å han var dødssliten da.så tror nok at hvis han "må" være hjemme i 6 uker så er han mer enn nok fornøyd.var ikke bare bare å ta seg barn og hus og hjem:)synes det er greit at vi kan velge selv hvordan vi ønsker å ha permisjonen,men synes det er drøyt at staten skal kreve hvordan vi fordeler den.noen menn ønsker fanktisk ikke å være hjemme lenger enn de allerede kan.

Skrevet

Her har mannen i huset vært hjemme i 4 mnd i begge permisjonene, helt frivillig og med stor glede. Heldigvis.

Skrevet

Sambo ønska å vera heime, og har vert heime med ungen sidan ho var 3 mnd. Han ønsker og å vera heime dei neste gangane.

Eg veit om 2 menn i vår omgangskrets som har blitt nekta permisjon av mødrene.

Skrevet

Jeg vet ikke om noen menn som har blitt nektet permisjon, men vet om tre oppegående menn som ikke tar ut seks uker, og som sier de heller ikke ville tatt ut tre måneder.

Skrevet

nei det ville jeg ikke, men vi taper så mye penger på det at vi ikke ville klare oss, siden jeg er gravid med bekkenløsning og ikke har jobb å gå til. (derfor ingen sykepenger.)

Neste hvor jeg kan skaffe jobb har vi enda ikkebestemt da mannen min ikke er så sikker på at han vil gå hjemme lengre, han jobber jo kvelden og får alikevel tilbringe masse tid med barna.

Skrevet

Min sier nei. Og jeg har ikke nektet han mere permisjon, om han har ønsket det.

Syns vi er voksne nok til å avgjøre dette selv jeg. Syns også at det begynner å gå litt langt, når "overmakter" skal avgjøre slike ting for oss.

Skrevet

Jeg spurte sambo for en tid tilbake når det stormet rundt denne saken- han sa at han nok ikke ville tatt mer enn de 6 ukene som er idag. Men så vil jeg jo veldig gjerne være hjemme lengst mulig selv......

Skrevet

Samboeren min har sine 6 uker, disse tar han i to omganger (2 + 4 uker ) og har uttalt at han neppe tar ut ferie i tillegg. Han er livredd for å kjede seg hjemme, og vil heller jobbe. Nå skal det sies at han jobber 4dgr pr uke, og de tre han er hjemme er han virkelig tilstede både for meg og de 2 små. Foreløpig syns jeg det har fungert fint. Spurte han om hva han hadde syntes om han "måtte" være hjemme i x antall uker slik det blir foreslått, og det hadde han ikke sansen for i det hele tatt. Han (og jeg) er av den formening at hver familie må få bestemme selv.

Skrevet

Her vil pappa'n ha 3 mnd, og det får han! :-) Han var hjemme 8 uker forigge gang, og syns det da var for kort.

Skrevet

"Han er livredd for å kjede seg hjemme, og vil heller jobbe."

Da får han se til å finne på noe sammen med datteren sin da ... makan til lite gjennomtenkt svar! Synes det er så dårlig å ikke kunne ofre den tida for barnet sitt! De er små bare én gang!

Skrevet

Det har aldri skjedd her. Papsen er like oppsatt som meg på dette med amming. Har heller aldri hørt om noen som har "nekta" mannen det om han gjerne ville. De fleste par har jo noenlunde like oppfatninger av sånn seg imellom.

Skrevet

Han har vært hjemme i flere mnd. og ønsker det igjen. Jeg var hjemme i ulønnet permisjon etterpå før bhg. start.

Kjenner flere menn som føler at det er vanskelig å kreve mer av permisjonen uten at mor anklager eller bruker humørmakt.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg hadde turt å innrømme det hvis jeg hadde nekta mannen min en del av foreldrepermisjonen.

Jeg leste om en undersøkelse der de som ble spurt, menn og damer, sa at mannen var blitt nektet permisjon. Jeg husker ikke tallene, og finner ikke undersøkelsen igjen. Det er kanskje lettere å innrømme slikt både for mannen og dama når man svarer helt anonymt?

Skrevet

Her skal pappaen kun ha de 6 ukene som er forbeholdt far. Spurt flere ganger, men han ønsker ikke mer. Ikke fordi han ikke vil se snuppa, men han trives veldig godt på jobb og prioriterer familien på ettermiddagene og helgene.

Skrevet

Niks, her var det jeg som ikke ville vaere hjemme et helt aar og saann sett naermest tvang gubben til a ta ut mer perm enn de seks ukene forbeholdt far. Han ikke ta ut mer perm enn seks uker, ingen bebiser. Saann var og er den saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...