*teresa* Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Jeg ammer enda, men har gitt grøt i 1,5 mnd om kvelden. Nå har jeg smått begynnt å gi han et beger med denne fruktmosen de selger i 4 pk. Fruktmosen får han rundt kl 11 på formiddagen og grøten kl 7 på kvelden. Hva annet gir dere.....
MathildeC Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Da hun var 6 mnd gav jeg grøt morgen og kveld (spiste lite grøt om morgenen, masse om kvelden), og et måltid med middag (ca halvt glass) og et måltid med frukt. Pluss amming. Men de fleste andre på barselgruppen gav ikke så mye mat.. nå er hun en skikkelig rund god jente på 7.5 mnd.
Snuppami+1 <3 Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Her gir vi bare grøt på kvelden, og ellers bare pupp.. men har bynt sånn smått å gi henne smaksprøver på middags glass.. og av og til får hun litt fruktmos, men hun blir litt plaget i magen etter fruktmosen, så vi gir bare bittelitt..
Mamma`n_til_snupperuska Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Vi starta så smått med grøt og frukt/grønnsaksmos da snuppa var 5 måneder. Nå er hun 7 måneder og spiser et måltid (120 ml) med grøt med most frukt/grønnsak på morra`n og et middagsglass (190 ml) om kvelden. Ellers pupp. Da vi starta med mos, så ga vi bare et par teskjeer av gangen og blanda det med morsmelk så det skulle kjennes litt mer "kjent". Myke frukter som banan, moden mango, avokado, svisker og liknende er veldig enkle å bruke - bare mos litt med en gaffel eller stavmikser og ha i grøten. Enklere å variere mer enn med glass.
Piipii Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Lillemann her på 6 mnd får grøt morgen og kveld. 1/2 middagsglass på ettermiddagen og et fruktmåltid. Jeg ammer ved siden av, men ikke så ofte lenger. (morgen, en gang på dagen, kvelden og en gang på natten)
AE❤️ Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Fra den alderen de er i nå bør de begynne og få itt mer mat! Jeg synes nok at du burde gi grøt morgen og kveld. Middag midt på dagen,evt fruktmos til dessert. Når babyen er rundt 7 mnd kan du begynne og gi litt brød. Ammingen/melken metter ikke så mye heretter som den har gjort så derfor viktig og beg med litt mer mat:) Vi gjorde det ca slik: Ca.Kl. 09-10:Grøt til morgenen, ammet etterpå også la jeg henne ut i vogna! Ca.Kl. 14-15:Middagsglass når hun våknet. Ca kl.16-17: Amming Ca.Kl. 18-19: Grøt til kvelds, ammet også var det god natt! Ammet igjen litt senere på kvelden/natten også hvis hun våknet. Jeg har også ammet hele tiden og gjør det fortsatt! Følger samme planen som over her nå også,bare at nå får hun flere måltider innimellom, får brødmåltid på formiddagen og ettermiddagen. Slik at det blir: Frokost-grøt-amming. brødmat middag brødmat grøt amming natta (Gir vann til måltidene da jeg bare ammer morgen og kveld nå, er kjempeviktig med vann når de begynner med mer mat da de blir tørste av maten.. Også gir jeg ofte en fruktglass,ellerlitt banan sånn innimellom..)
Ladybug~N&E Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 min er foret på mme så vi begynte med grøt 3-4 dager i uka fra han var 4mnd. han fikk også en liten putt med fruktmos av og til. begynte med grøt fast til middag da han var 5mnd. fra 5,5mnd begynte jeg å prøve med middagsglass. nå som han er 6mnd så spiser han frokost - en full posjon grøt med fruktmos blandet oppi. ca. 60-80ml mme ved siden av. lunsj - 200ml mme middag - et HELT middagsglass og mme kvelds - full posjon grøt og mme, 60-80ml gir mye fruktmoser. også litt utenom måltidene om det er en stund til middag og han begynner å bli sulten o.l. han elsker alt med banan og blåbær;) han får vann om han er tørst.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Min på 7 mnd, får mm. + noen skjeier med grøt på kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå