Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Hvis dere teller med alle jordmor, lege, sykehus og legeveaktbesøk dere har hatt, hvor ofte har dere oppsøkt helsepersonell pga graviditeten og babyen? Jeg ser dere andre vet så mye om ned sunkne livmorer, korte cervixer og alt mulig rart. Jeg er 27 uker på veg nå og begynner å føle meg kjempegravid! Samtidig vet jeg ikke mye om hvordan min situasjon er. Jeg har vært til på 2 jordmorbesøk, et legebesøk og en ultralyd.
Mamma`n til Trym Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Det er ikke så mange kontroller den første tiden men etterhvert vil kontrollene bli hyppigere og på slutten er det hver uke.
jh80 Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Er ikke det fint da? Og være lykkelig og uvitende? Klarer meg fint uten legevakt og ekstra legetimer, jeg er heldigvis bare gravid, og ikke syk Jeg er med tredjemann, så jeg vet knapt nok hvilken uke jeg er i
volvo-mamma Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 jeg er i uke 25 og har nå tre lege besøkog ul på min liste.. De som har spesielle situasjoner eller fysisk sykdom eller plager vil få hyppigere kontroll enn de som er frisk Så om du ikke vet noe om nedsunken livmor har du det antagelig ikke og vær glad for det ) Jeg derimot vil vel ikke ha mer enn rundt tre lege timer til skal om 4 uker og der etter blir vel det en gang i månden frem til fødsel... holder det og så vet jeg at om det er noe så kan jeg ringe legen og få en time om jeg føler jeg behøver det
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Jeg er i uke 25 og har vært hos legen 3 ganger, jordmor 2 ganger (skal dit i morra igjen) og har vært på en ultralyd. Jordmor vil at jeg skal ha en kontroll pr. måned og det er jeg i grunn veldig fornøyd med. Jeg har ingen spesiell situasjon eller sykdom, så blir ikke fulgt tettere opp pga det. Men jeg har hatt noe trøbbel med ryggen og har vært hos legen pga det (ikke medregnet i de tre gangene jeg har vært til kontroll).
Makko med to små gutter Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Jeg er 17 uker på vei og har kun hatt en legetime. Skal på ul om 1.5uke og engang i mai er jeg satt opp til første kontroll hos JM. -Jeg vil da være 27uker på vei! -Og jeg har i utgangspkt et høyrisiko svangerskap! Tar blodprøver 1g pr mnd da... Er ikke spesielt imponert.
cille35 Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Hei, jeg synes det faktisk har vært litt lite. I kommunen jeg bor, har jordmor vært sykmeldt, hvilket har medført at jeg enda ikke har fått time. Jeg har vært på kontroll ved 12 uker hos fastlegen, en ung mann som knapt hadde sett gravide før: Han tok blodprøvene og så beskjemt ned i bordplaten, ikke turte han prøve å lytte etter hjertelyd og bekkenløsning visste han ikke noe om. Utover det har jeg vært til den obligatoriske ultralyden. Min første jordmortime er neste uke, og da er jeg 26 uker på vei. Selv om jeg er "moden" og evner å finne ut av ting selv, savner jeg faktisk at noen har hørt på hjertelyd, kjent på magen min osv. Terskelen for å oppsøke privat, evnt. "bry" fastlegen med bagateller er høy hos meg, så jeg skulle nok ønske at tilbudet var noe mer omfattende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå