Gå til innhold

Kan ikke gi far litt av min permisjonstid....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I disse permisjonstidsnakk er det håpløst å være vikar! Skal føde i Juni og kontrakten min i Oslo Kommune går ut 1.08.08, da viser det seg at far ikke kan få noe av min permisjonstid....?

Jeg har ikke dokumetert jobb, store deler av min permisjonstid (9mnd) er Nav`s begrunnelse. Føler meg litt tilsidesatt av Oslo Kommune, da jeg har ofret og slitt i 10 år for dem i barneomsorgen. Nå føler jeg at det ikke er lett å føde barn som førskolelærer og adjunkt!

Vi valgte å flytte til Skedsmo i sommer, og skjønte vel at jeg burde bytte jobbkommune når barnet blir født, men at jeg skulle bli gravid så fort var vel ikke planlagt:-). Det var så dyrt med hus i Oslo!! Hadde jeg enda hatt termin i september, da hadde arbeidsgiver kunne dokumentert et behov for meg og jeg kunne fortsatt være ansatt selv om jeg gikk ut i permisjon.....

Nå får far bare sine 6 uker og jeg må ta hele permisjonen:-( Får håpe jeg får jobb i Skedsmo etter jul i 2009, slik at far kan overta permisjonen som ønsket. Glad at han er så villig til å ta ansvar!

Litt sipp, her men vi ER glade for spiren i magen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes sånn er så sykt..og så er det de som er hjemmeværende..og da får ikke far lønnet permisjon

Hvordan var de da tenkt denne 3 delings greia si som de snakker så varmt om? Vil den da gjelde for fedre som er i samme situasjon som deg..og for fedre som har hjemmeværende samboer som ikke har opparbeidet seg rett til permisjon..hvor kommer da denne såkaldte likestillingen inn?!?

Før de evt kan innføre enn sånn 3delt permisjon..så bør de iallefall invilge lønnet permisjon til fedre som har hjemmeværende mødre også..for blir ikke det feil at de skal komme utenom?

Bare noen tanker jeg gjør meg ang denne 3delings greiene..noe jeg er forsåvidt i mot..siden jeg mener hvert enkelt famile har hver sine bhov og bør få bestemme selv hva som er best i deres familiesituasjon..

Skrevet

Hei. Vi havner nok i ganske samme situasjon etter hvert, men for oss er det delvis planlagt. Det NAV har sagt til meg (bor i Oslo), er at så lenge jeg har opptjent rettigheter i forkant og skaffer meg en jobb å gå til etter at min del av permisjonen er over, så kan han ta permisjonen - forutsatt at han er i jobb eller meldt arbeidsledig.

Nå er jeg i tillegg frilans, men det skal nok ordne seg :) Skal finkjemme stillingsannonsene fra september-oktober!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...