Gå til innhold

Ekstrem-holdninger til sosial status ødelegger våre barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enten det er snakk om foreldre uten utdannelse som gjør narr av høyt utdannede mennesker og gir barna inntrykk av at utdannelse er unødvendig og kvalmt (jadda, har opplevd sånne).

Eller det er snakk om akademiker-foreldre som er så hovne og selvgode at de innprenter det på barna sine og skaper overlegne barn med forventninger til seg selv som kanskje ikke kan realiseres.

Vi har den perfekte sammensetningen hos oss:

Jeg har universitetsutdannelse, og er rimelig belest. Samboer har fagbrev, men er målbevisst og flink i jobben sin, og stiger i gradene fort. Han tjener mye mer enn meg, men dette er ikke det viktigste for han. Pengene er vel heller viktigere for MEG, fordi de betyr at vi kan reise og vise barna vår verden. Et snevert syn på menneskeheten skal de ihvertfall ikke få!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det blir sikkert ikke snevert når de får en hoven og selvgod og et gudsord fra landet.

Skrevet

Barnet mitt er allerede ødelagt når det kommer til materialisme.

Datter 5 år:

"Mamma? Kan vi se på hest i morgen?"

Meg:

"Hest? Vil du klappe hesten?"

Datter 5 år:

"Nei, mamma, jeg vil ha en hest. Men du, vi trenger ikke kjøpe en i morgen altså, jeg vil bare vise hvilken jeg vil ha."

Øhh... jaja... hun forlangte den ikke med det samme hvertfall. Da er det vel håp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...