MissAntrop Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Jeg og sambo har en liten diskusjon gående. Lillejenta vår på 11 mnd har fra hun var ganske så liten alltid blitt bada annenhver dag, ca 45 min før sengetid. Kvelden ser altså omtrent slik ut; Kl 1730-1800 - Grøt/brødskive. Kl 1815-1845 - Bad. Kl 1900-1915 - Legging. Hun er ofte litt sutrete på kvelden, vanskelig å få i henne grøten etc. Når hun kommer i badekaret storkoser hun seg men det blir rene spetakkelet når vi tar henne opp. Jeg mener at hun gråter fordi hun ikke vil opp, hun vil bade mer. Hun liker overhodet ikke å ligge på stellebordet, så det er ofte en del gråt da. Samboer mener hun gråter forsi hun er trøtt. Sanneheten er nok at det er litt av begge deler. Nå vil da sambo at vi skal bade henne tidligere på kvelden, før hun rekker å bli for trøtt. Jeg ser poenget, men er redd endring av rutiner vil føre til uro. Noen som har erfaringer å dele eller tips å komme med?
ruffen Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Det er vel bare å prøve det. Det er dessverre ingen fasit på unger, men det er ofte best å gjøre ting og tang litt før leggetid, har vi erfart da. Og det tar sikkert ikke lange tida før tuppa er inne i de nye rutinene.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 kan hende hun er trøtt før. men det vet du som mor best. har du prøvd å gjøre stellingen til en lek? sette opp noen leker osv? vi koser oss masse på stellebordet. vi synger litt,tuller,smiler,ler osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå