Gjest Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Har hele tiden tenkt at det sikkert kommer etterhvert, men begynner å bli litt bekymra nå. Har snakket med barnehagen og helsestasjonen, og de uttrykker også litt bekymring. Vi skal til lege om en måned, og om det ikke er bedre da må vi videre til spesialist. Hun mistenkte at det kunne være noe med hørselen hans, men det ble både jeg, pappaen og barnehagen overrasket over, da vi synes det virker som han hører helt fint. Noen som har noen idè om hva det kan være, eller er han bare litt treg? Helsestasjon og barnehage reagerte mest på at han visstnok ikke forstår så mye.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Det kan være hørselen, det var det her. Om gutten din har væske i øret så vil hørselen være nedsatt og dermed får de ikke med seg ordene som blir sagt heller - ergo snakker ikke. Vår gutt hadde mye vann i ørene og dermed nedsatt språk. Hører andre barn også har manglende språk pga det samme. I tillegg snorket han noe så grenseløst pga polypper - som visstnok har en sammenheng med vann i øret. (Store polypper stopper ørene fra å drenere selv tror jeg...?)
LivetErEnLek Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Hørselen hans kan fungere dårlig selv om dere ikke merker noe. En del barn har veske i mellomøret, noe som ikke alltid gjør at de hører dårlig, men de kan høre feil. Det vil si at lyder blir forvrengte som om man snakker under vann nesten. Kan jo være noe sånt. Uansett, når han er blitt så pass stor, er det greit å sjekke ut ting og hørselen er oftest der man begynner. Skulle denne vise seg å være normal, vil nok barnehagen ta tak i ting. Er mange barn på den alderen som ikke snakker så godt, men språkforståelsen burde begynne å komme på plass nå, så er nok derfor de bekymrer seg. Hva det kan være dersom det ikke er hørselen, har jeg ikke noen formening om da jeg ikke kjenner gutten din... Lykke til
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Vår sønn er veldig treg med språket. Han er når 3 år og 7 mnder og det er først nå det har begynnt å løsne litt. Jeg var bekymret lenge, snakket med de i bhg om det men de sa hele tiden det kommer nok det kommer nok. Har vært å sjekket hørselen hans og ingenting var galt med den. Men etter jul så løsnet det liksom og nå snakker han masse. Ikke alt vi skjønner så vi må gjette oss frem. Men det har kommet seg mye nå. Jeg tror det at barn snakker når de er klare for det. Noen tidlig og noen sent. Det er faktisk eldre damer som har beroliget meg mest for før i tiden var det jo ingenting som hete sent eller tidlig liksom. Og mange eldre har sagt at de vet de som har vært senere enn sønnen vår til å snakke også men når det først kom så kom det også. Sønnen vår er ellers normal på alle måter og kan det alle andre på hans alder kan, det er bare språket som kom litt tregt.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Nabogutten vår var klin umulig å forså før han fylte nærmere 4 år. Plutselig en dag så snakket gutten flytende! :-O Hehe.... En liten luring med andre ord, og ingenting galt med =)
Sjokoladekaka Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Vi fekk spes ped-trening (kompetanseteamet) for akkurat det samme, men ho måtte også ha dren, sjølv om dei(ØNH) meinte ho høyrte godt nok til å lære å snakke. Det hjalp på språket:) Dette høyres veldig likt ut, det du forteller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå