MissAntrop Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Jeg og sambo har en liten diskusjon gående. Lillejenta vår på 11 mnd har fra hun var ganske så liten alltid blitt bada annenhver dag, ca 45 min før sengetid. Kvelden ser altså omtrent slik ut; Kl 1730-1800 - Grøt/brødskive. Kl 1815-1845 - Bad. Kl 1900-1915 - Legging. Hun er ofte litt sutrete på kvelden, vanskelig å få i henne grøten etc. Når hun kommer i badekaret storkoser hun seg men det blir rene spetakkelet når vi tar henne opp. Jeg mener at hun gråter fordi hun ikke vil opp, hun vil bade mer. Hun liker overhodet ikke å ligge på stellebordet, så det er ofte en del gråt da. SAmboer mener hun gråter forsi hun er trøtt. Sanneheten er nok at det er litt av begge deler. Nå vil da sambo at vi skal bade henne tidligere på kvelden, før hun rekker å bli for trøtt. Jeg ser poenget, men er redd endring av rutiner vil føre til uro. Noen som har erfaringer å dele eller tips å komme med?
~mamma~ Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Jeg ville prøvd å begynne litt tidligere på kveldsstellet. Kanskje bare et kvarter tidligere enn vanlig. Det vil trolig ikke skape noe problem.
It's all about me Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Vi har alltid hatt nesten nøyaktig samme rutine som dere og kjenner godt til det med sutring når de tas opp. Her i huset er kommer iallfall den sutringa av at han ville bade mer og hatet å bli stelt etterpå. Selvfølgelig er det en liten del tretthet også, men det er jo naturlig ved kveldsstellet. Så personlig hadde jeg ikke endre på noe. Badet er her en fin rutine for å forbrede de på at det er natt. Skulle jeg ha endret på noe som helst så hadde det vært å gi siste måltid litt tidligre. Det gjorde vi og fylte heller på med litt velling etter badet. Da spiste han mye mer og sov enda bedre.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Vi gir kvelds kl 1800 og halv 7 kvart på 7 steller vi ham, skal være i seng kl 1900. Bader ikke så lenge når han bader pga litt eksem;) Men han vil aldri opp når vi tar han utav;) Syns det høres ut som en fin rutine jeg, er sutring her også på den tiden, men det er pga at han sover kun 1 gang på dagen og det er av og til litt tidlig slik at det blir mange timer til kvelden.
lille krapyl=) Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Tror nok ikke det vil skape uro å flytte badet til før maten. Hun blir jo badet annenhver dag og det ha jo ikke skapt trøbbel. Jenta mi var akkurat likedan, hun var TRØTT! Klart de er trøtte på kvelden. Badet kvikker de opp når de sitter der, men ikke etterpå. Gjør det dere føler er riktig. Prøv dere litt frem med forskjellige løsninger. Her i huset bader hun noen ganger før kvelds, noen ganger etterpå og noen ganger dusjer hun med meg om morgenen. Kommer helt an på hva klokken er og hvor trøtt hun er.
dansejentes mamma Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Vi bader kl 18 00 med grøt i badet. Då et ho meir, og er i seng før 19 00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå